یک منبع آگاه در نیروهای مسلح، خبرسازی برخی رسانه های خارجی را مبنی به شهادت شماری از نیروهای مستشار ایرانی در جریان حمله به حومه شهر «سلحب» در ریف غربی حماه را تکذیب کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در حالی که برخی منابع از حمله موشک های ناشناس به چند مرکز نظامی سوریه خبر دادند برخی منابع نیز از احتمال حمله آمریکا یا اسرائیل به این مراکز خبر دادند.

خبرگزاری سانا گزارش داد که یک منبع نظامی سوری گفت برخی مراکز نظامی سوریه در استان های «حلب» و «حماه» در معرض تجاوز موشکی دشمن قرار گرفتند.

برخی منابع نیز به المیادین گفتند که شماری موشک های ناشناس به منطقه «المالکیه»در شمال فرودگاه حلب اصابت کردند اما تلفاتی در پی نداشتند.

این منابع گفتند که این تجاوز شب گذشته ساعت 10 و 30 دقیقه به وقت محلی رخ داده است.

برخی منابع میدانی نیز گفتند که این موشک ها به چند مرکز نظامی نیروهای دفاع ملی و نیروهای همپیمان سوریه اصابت کرده است.

این منابع به روزنامه رأی الیوم گفتند که احتمالا حملات موشکی توسط آمریکا یا اسرائیل صورت گرفت و اگر توسط آمریکا صورت گرفته باشد در واکنش به عبور ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش از رود فرات به سمت شرق «دیرالزور» و آزادی پنج روستا از دست گروه موسوم به « نیروهای دموکراتیک سوریه» همپیمان اصلی واشنگتن در سوریه صورت گرفته است.

این منابع تأکید کردند که موشک ها چند ساختمان و مرکز را هدف قرار داده است که احتمالا انبارهای سلاح باشند و تلفات انسانی در پی نداشته است.

این منابع همچنین گفتند که چند انفجار در مقر لشکر 47 ارتش سوریه شنیده شده و چند مرکز دیگر در نزدیکی منطقه«تقسیس» در نزدیکی شهر«سلحب» در غرب استان حماه مورد تجاوز قرار گرفت. 

 

 

در همین حال، شبکه تلویزیونی «اسکای‌نیوز» نیز به نقل از فعالان سوری مدعی شد که طی حملات موشکی یکشنبه‌شب به «مواضع ارتش سوریه و نیروهای مورد حمایت ایران»، بیش از 40 تن جان‌شان را از دست دادند و حدود 60 نفر مجروح شدند.

اسکای‌نیوز مدعی شد که پس از این حملات موشکی، در یکی از انبارهای تسلیحاتی متعلق به ایران در حومه شهر «سلحب» در ریف غربی حماه انفجارهایی به وقوع پیوست.

یک منبع از میان شورشیان سوری نیز به خبرگزاری «رویترز» گفته است یکی از نقاطی که هدف قرار گرفت از پایگاه‌های ارتش موسوم به «تیپ 47» در نزدیکی شهر حماه بود که  مرکز جذب نیرو توسط «شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت ایران» خوانده شد. 

 «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اظهار داشت که اسرائیل «آزادی عملیات» در سوریه را برای خود محفوظ می‌داند.

رژیم صهیونیستی حدود 3 هفته پیش نیز فرودگاه نظامی «تیفور» در حومه حمص را هدف حملات موشکی قرار داد که طی آن، 7 مستشار نظامی ایران به شهادت رسیدند.(تسنیم)

 

منابع محلی و فعالان مدعی شده‌اند: ۱۸ نیروی ایرانی در این حملات کشته و تعدادی از جمله یک فرمانده و یک مقام در مرکز "حیان طلال محمد" در نتیجه اصابت موشک به این مرکز واقع در شهرک سلحب و روستای نهر البارد در حومه غربی حماة زخمی شده‌اند. همچنین حمله‌ای هم به منطقه تقسیس در نزدیکی ساحل غربی استان حماة شده است.(ایسنا)

اولین تصاویر و ویدئو ها از حمله هوایی دیشب به سوریه

 

13970210084901346139931410

photo_2018-04-30_09-34-19

 

photo_2018-04-30_09-34-24

photo_2018-04-30_09-38-54

 

 

 

 

 

فرمانده فاطمیون گفت: پایگاه این لشکر در نزدیک شهر حلب سالم هست و هیچ یک از نیروهای این گروه در حمله ادعایی رسانه ها به شهادت نرسیدند. 

برخی از رسانه‌ها گزارش دادند که پایگاه فاطمیون در نزدیکی "نهر البارد" در حومه الغاب هدف حمله موشکی قرار گرفته است .

ارتش سوریه اعلام کرد که یکشنبه‎شب چندین موشک به پایگاه‌های نظامی در حومه حماه و حلب شلیک شد.

در این گزارش به منبع شلیک این موشک‌ها و نیز خسارت‌های ناشی از این حمله اشاره‌ای نشده است. 

روزنامه دولتی «تشرین» سوریه به نقل از منابع میدانی، نوشت حمله یکشنبه‌شب به مواضع نظامی در استان‌های حماه و حلب از پایگاه‌های آمریکایی و انگلیسی در شمال اردن صورت گرفت.

روزنامه تشرین در صفحه کاربری خود در فیس‌بوک تصریح کرد که 9 موشک در این حملات شلیک شدند.

در همین حال، یک منبع نظامی سوری اخبار منتشر شده درباره شهادت نظامیان ایرانی در حمله موشکی به مراکز نظامی سوری در استان حماه و حلب را تکذیب کرد.

این منبع نظامی به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که گمانه زنی ها درباره منشأ حمله نظامی زیاد است اما ارتش سوریه آن را تا کنون اسرائیل می داند.

این منبع افزود که رژیم اسرائیل در گذشته بارها به سوریه حمله نظامی انجام داده است اما مسئولیت آنها را به عهده نگرفته است.

وی افزود که بعید است این حملات از پایگاه های آمریکایی یا انگلیسی در اردن صورت گرفته باشد زیرا دشوار است که این موشک ها این همه مسافت را طی کنند بدون آن که سامانه دفاع هوایی سوریه آنها را رصد کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.