این مسئول نظامی تأکید کرد که این در این حادثه تلفات یا خسارت هایی به پایگاه نظامی روسیه وارد نیامد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از اسپوتنیک، پدافند هوایی روسیه اهداف ناشناسی را بر فراز پایکاه نظامی خود در «حمیمیم» سوریه سرنگون کرد.

یکی از مسئولان نظامی روسیه در پایگاه نظامی حمیمیم گفت که در پی فرا رسیدن شب سیستم های کنترل و نظارت بر حریم هوایی پایگاه نظامی حمیمیم اهداف هوایی با حجم کوچک را با فاصله اندکی از این پایگاه رهگیری کردند که در پی آن همه این اهداف توسط ضد هوایی ها سرنگون شدند.

این مسئول نظامی تأکید کرد که این در این حادثه تلفات یا خسارت هایی به پایگاه نظامی روسیه وارد نیامد.

 

آمریکا کمک به بازسازی سوریه را کم کرد

ایالات متحده آمریکا کمک به مناطق مختلف سوریه را کاهش داد.

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که بر اساس آن کمک ها برای بازسازی مناطقی که در کنترل دولت سوریه است کاهش پیدا می کند.

 

ترامپ: کشورهای حاشیه خلیج فارس باید هزینه حضور آمریکا در سوریه را بپردازند

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی با «امانوئل ماکرون»همتای فرانسوی خود از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست که پول بیشتری به منظور بیرون کردن تروریست ها از سوریه، به آمریکا بدهند.

ترامپ گفت:« پرداخت میلیاردها دلار و به خطر انداختن جان نظامیان خودمان در سوریه را بدون آن که چیزی در مقابل به دست بیاوریم، ادامه نمی دهیم. می خواهیم که سربازان مان از سوریه به کشور بازگردند ولی در عین حال می خواهیم نتایج قوی در آنجا به دست بیاوریم.»

وی افزود:« مایلم که نیروهای مان را از سوریه خارج کنیم لیکن نمی خواهیم که عرصه را برای ایران به منظور استفاده از آن باز بگذاریم. کشورهای حاشیه خلیج فارس باید مشارکت مالی خود برای بیرون کردن تروریست ها از سوریه بیشتر کنند.»

ترامپ تصریح کرد:« ما 7 تریلیون دلار طی 18 ماه در خاورمیانه هزینه کردیم و کشورهای ثروتمند باید در مقابل این کار ما چیزی بدهند.»

وی گفت:« برخی کشورها هستند که بدون حمایت ما یک هفته هم دوام نمی آورند بنابراین باید هزینه حضور ما را بپردازند.»

دونالد ترامپ همچنین گفت که برخی کشورهای دیگر باید نظامیان خود را به سوریه بفرستند.

در پی این سخنان «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی در سخنانی  تازه گفت که قطر باید هزینه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه را بپردازد.

الجبیر افزود که دوحه همچنین پیش از آن که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به حمایت از قطر پایان دهد،باید نیروهای نظامی به سوریه بفرستد.

وزیر خارجه عربستان در ادامه تأکید کرد که اگر آمریکا نیروهای خود را از قطر خارج کند نظام حاکم بر این کشور در کمتر از یک هفته سقوط می کند.

 

مخالفت شدید روسیه با حضور نیروهای عربی در سوریه

روسیه اعلام کرد که به شدت و با قاطعیت با حضور نیروهای عربی در سوریه مخالف است.

«ایگور موروزوف»سناتور روسی در این زمینه اعلام کرد که روسیه با قاطعیت و شدت با هر گونه اعزام نیروهای قطری به سوریه مخالف است و در صورت وقوع چنین اتفاقی، اقدام قطر نقض قوانین بین المللی و قوانین سازمان ملل است.

 

 

ادامه عملیات ارتش سوریه در جنوب دمشق

در تحولی دیگر،  خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گزارش داد که یگان های ارتش عربی سوریه در چارچوب ادامه عملیات نظامی برای ریشه کنی کامل تروریست‌ها در منطقه جنوب دمشق، عملیات خود علیه مواضع و خطوط امداد اصلی گروه های تروریستی حاضر در منطقه «الحجر الاسود» را تشدید کردند.

خبرنگار سانا گفت: یگان هایی از ارتش پس از دریافت اطلاعات و رصد دقیق ضربات شدیدی به مواضع تروریست ها در منطقه الحجر الاسود وارد و تعدادی از خودرو‌ها و مخفیگاه ها حاوی سلاح و مهمات متعلق به تروریست‌ها را منهدم کردند.

خبرنگار سانا افزود: پیشروی واحد های زمینی ارتش در مقابله با تروریست ها در چند محور پس از شکستن خطوط دفاعی تروریست ها ادامه دارد و واحد هایی از ارتش پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌ها توانستند تعدادی از خطوط امدادرسانی و مسیر‌های تردد تروریست ها را قطع کنند.

خبرنگار سانا تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش سوریه نیز حملات خود را به مواضع اصلی گروه های تروریستی در این منطقه افزایش داد، همچنین ستون هایی از دود بر فراز منطقه دیده می شود و صدای انفجارات پی در پی ناشی از انهدام تعداد زیادی از انبار های اسلحه و مهمات تروریست ها به گوش رسیده است.

این خبرنگار تأکید کرد: عملیات نظامی واحد های ارتش تا بازپس گیری جنوب دمشق به طور کامل و تامین امنیت مناطق  مجاور که در معرض حملات خمپاره ‌ای گروه های تروریستی حاضر در الحجر الاسود و اطراف آن قرار دارند، ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.