وزارت خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای تأکید کرد که حمله ائتلاف عربستان سعودی به یک مراسم عروسی در شهر«حجه» در غرب یمن را محکوم می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، وزارت خارجه فرانسه و سازمان پزشکان بدون مرز جنایت جدید ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را محکوم کردند.

وزارت خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای تأکید کرد که حمله ائتلاف عربستان سعودی به یک مراسم عروسی در شهر«حجه» در غرب یمن را محکوم می کند.

در این بیانیه آمده است که بمباران حجه منجر به کشته شدن حداقل 30 نفر و زخمی شدن تعداد زیادی دیگر شد.

وزارت خارجه فرانسه همچنین تأکید کرد که راه حل سیاسی تنها راه حلی است که می تواند وخامت اوضاع امنیتی و انسانی در یمن را پایان دهد.

سازمان پزشکان بدون مرز نیز به شدت این جنایت عربستان سعودی را محکوم کرد.

رئیس سازمان پزشکان بدون مرز نیز گفت که حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان که یک مراسم عروسی را در حجه یمن هدف قرار داد را محکوم می کند.

این سازمان حمله به غیرنظامیان را نقض خطرناک قوانین بین المللی انسانی قلمداد کرد.

پیش از این سازمان ملل نیز این جنایت را به شدت محکوم کرده بود.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بامداد سه شنبه در واکنش به جنایت شنبه شب جنگنده های سعودی به مراسم عروسی در حجه یمن که دست کم 33 کشته برجا گذاشت، این جنایت را به شدت محکوم کرد و خواستار تحقیق سریع و شفاف درخصوص این حادثه شد.

 در بیانیه ای که «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل منتشر کرد، آمده است: همه طرف های درگیر در یمن باید در چارچوب قانون بین المللی حقوق بشر برای حمایت از غیرنظامیان و زیرساخت ها متعهد باشند.

آنتونیو گوترش همچنین با خانواده های جان باختگان این جنایت ابراز همدردی کرده است.

جنگنده های متجاوزعربستان سعودی شنبه شب در دو حمله پیاپی به روستای «الراقه» واقع در منطقه «بنی قیس»در استان حجه در غرب یمن یک مراسم عروسی را به خاک و خون کشیدند.

شدت این حمله به حدی بود که بیمارستان «الجمهوریه» استان حجه حالت فوق العاده اعلام کرد و از شهروندان خواست با اهدای خون به یاری مجروحان بشتابند.

رئیس بیمارستان جمهوری اعلام کرد که 30 تن از افراد زخمی شده این جنایت، کودک هستند که حال 3 تن از آنها وخیم است.

جنگنده های عربستان پس از بمباران متعدد محل حادثه، مانع ورود گروه های امداد و نجات به روستای آسیب دیده و انتقال مجروحان به بیمارستان شدند.

این جنایت درحالی روی می دهد که«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف عربی چندی پیش تهدید کرده بود که حملات سنگین تر و بی رحمانه تری را علیه مردم یمن انجام خواهند داد.

عربستان در اکتبر سال 2015 نیز با حمله به یک مراسم عروسی مشابه در استان «مارب» در مرکز یمن، ده ها تن را به خاک و خون کشید.

ائتلاف بین المللی به رهبری عربستان در واکنش به این جنایت فقط به این اکتفا کرد که آن چه در رسانه درباره بمباران یک مراسم عروسی در یمن منتشر شده است را به شدت دنبال می کند!

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.