ارتش سوریه در مزارعی که شهرک های «یلدا» و «ببیلا» را از هم جدا می کند، پیشروی کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، عملیات ارتش سوریه علیه گروه های تروریستی در جنوب دمشق پایتخت سوریه ادامه دارد.

خبرنگار المیادین گفت که ارتش سوریه در مزارعی که شهرک های «یلدا» و «ببیلا» را از هم جدا می کند، پیشروی کرد.

ارتش سوریه همچنین مواضع گروه تروریستی داعش در جنوب دمشق را در سایه درگیری های شدید میان نیروهای دولتی و تروریست ها هدف قرار می دهد.

جنگنده های ارتش سوریه نیز مقرهای گروه تروریستی داعش را نیز به شدت بمباران کردند.

خبرنگار المیادین گفت که گروه تروریستی داعش بزرگترین گروهی است که در کنار عناصر جبهه النصره و دیگر گروه های مسلح، بخشی از مناطق جنوبی دمشق را در اشغال خود دارند.

این خبرنگار افزود که نزدیکی شهرک های تحت اشغال گروه های مسلح و مناطق دمشق باعث می شود که این عملیات نظامی اهمیت زیادی پیدا کند.

همچنین عملیات نظامی ارتش سوریه در پی آن آغاز شد که گروه های مسلح تفاهم و توافق بر سر خروج شان از شهرک های جنوب دمشق را زیر پا گذاشتند.

خبرنگار المیادین تأکید کرد که ارتش سوریه به شکل دقیق مواضع داعش در منطقه «حجر الاسود» در جنوب دمشق را گلوله باران می کند و درگیری ها در چندین جبهه در مناطق جنوب دمشق ادامه دارد.

 

اردوغان:به عملیات خود در سوریه ادامه می دهیم

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد که ترکیه با قاطعیت به اقدامات خود در سوریه ادامه می دهد.

اردوغان افزود که ترکیه در شهرهای«منبج» و «تل رفعت» در شمال سوریه اولویت را به دیپلماسی می دهد و اولویت در مناطق دیگر امنیتی است.

 

حمله راکتی گروه های مسلح به القنیطره

 در حمله راکتی گروه های مسلح به شهر«البعث» در استان «القنیطره» 5 غیرنظامی سوری زخمی شدند.

 

ادامه خروج افراد مسلح از القلمون شرقی

در تحولی دیگر، خبرگزاری سانا گزارش داد که روند خارج کردن تروریست ها و خانواده هایشان از منطقه قلمون شرقی در حومه دمشق به منظور انتقال آنها به شمال سوریه و اعلام خالی شدن منطقه از تروریسم، ادامه پیدا کرد.

خبرنگار سانا از آمادگی 10 اتوبوس حامل صدها تروریست با خانواده هایشان برای انتقال آنها به شمال سوریه بر اساس توافق اعلام شده روز جمعه گذشته در خصوص خارج کردن تروریست ها و خانواده هایشان از منطقه قلمون شرقی، خبر داد.

همچنین پس از خارج کردن تروریست ها و خانواده هایشان از شهرک «جیرود» در منطقه «قلمون شرقی» امروز نیروهای امنیت داخلی سوریه  با استقبال اهالی وارد این شهرک شدند.

علاوه بر آن روند خارج کردن تروریست ها و خانواده هایشان که حاضر به پذیرش آشتی ملی نیستند، از منطقه قلمون شرقی بر اساس توافق شامل انتقال آنها به شمال سوریه و تسلیم سلاح های سنگین و نیمه سنگین و انبار مهماتشان، ادامه دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.