محمد البخیتی تأکید کرد که عربستان همه خطوط قرمز را با کشتار غیرنظامیان و جنایت ترور الصماد زیر پا گذاشت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، وزارت دفاع یمن اعلام کرد: به ملت یمن تأکید می کنیم که نیروهای مسلح ما به مراکزی خواهند رسید که رهبران تجاوز به یمن هرگز فکرش را نمی کنند.

وزارت دفاع یمن همچنین تصریح کرد: نیروهای مسلح یمن در مقابل ترور«صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن کت بسته باقی نمی ماند و این حق را دارد که با ضرباتی به این اقدام پاسخ دهد که رهبران تجاوز به یمن از آن جان سالم به در نبرند.

«محمد البخیتی» از رهبران برجسته انصار الله و عضو شورای سیاسی یمن نیز  گفت:عربستان سعودی با ترور صالح الصماد نمی تواند هیچ گونه تحول سیاسی به وجود بیاورد.

البخیتی افزود: این حق ملت یمن است که به جنایت ترور الصماد و دیگر جنایت های عربستان و کشتار غیرنظامیان یمنی پاسخ دهد.

البخیتی تصریح کرد که انصار الله روند واکنش موشکی به عربستان پس از ترور الصماد را  افزایش می دهد.

وی تأکید کرد که واکنش یمن به جنایت عربستان در چند محور از زمین و هوا با پهپادها و موشک های بالستیک خواهد بود.

این مسئول برجسته یمنی تأکید کرد گستره موشک های بالستیک برای هدف قرار دادن عمق عربستان بیشتر می شود.

محمد البخیتی تأکید کرد که عربستان همه خطوط قرمز را با کشتار غیرنظامیان و جنایت ترور الصماد زیر پا گذاشت.

وی عربستان را مسئول شدت گرفتن تنش به دلیل ادامه جنایت هایش دانست.

البخیتی تصریح کرد که عربستان و امارات همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشتند و ای حق یمنی هاست کسانی که مسئول رنج های ملت یمن هستند را هدف قرار دهند.

البخیتی تأکید کرد که عربستان و امارات باید آماده مقابله به مثل یمنی ها در واکنش به ترور الصماد باشند.

«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصار الله نیز در سخنانی تأکید کرد که جنایت ترور الصماد بدون پاسخ باقی نمی ماند.

وی از ملت یمن خواست که در تشیع جنازه الصماد مشارکت وسیع داشته باشند.

الحوثی تأکید کرد که ترور الصماد اراده ملت یمن را نمی شکند.

در پی شهادت صالح الصماد ،شورای عالی سیاسی یمن «مهدی محمد حسین المشاط» را به عنوان رئیس این شورا انتخاب کرد و تأکید کرد که ترور الصماد بدون پاسخ دردناک باقی نمی ماند.

همچنین شورای دفاع ملی یمن حالت آماده باش کامل در این کشور اعلام کرد.

در تحولی دیگر در در تجاوز هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان به یک ایستگاه سوخت در منطقه «عبس» در شهر«حجه» در غرب یمن 10 نفر کشته یا زخمی شدند.

بنابر این گزارش،شب گذشته شورای عالی سیاسی یمن با صدور بیانیه ای اعلام کرد که صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن در حمله روز پنجشنبه جنگنده های ائتلاف به رهبری  سعودی ها در الحدیده یمن شهید شده است.

این شورای ضمن تسلیت شهادت صالح الصماد از انتخاب مهدی المشاط به عنوان رئیس شورای عالی سیاسی یمن خبر داد.

صالح الصماد در سال ۱۹۷۹ در منطقه بنی معاذ از توابع شهرستان سحار در استان صعده (شمال یمن) متولد شد، وی پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه صنعا، به عنوان مدرس در مدرسه عبدالله بن مسعود در صعده مشغول به کار شد.

صالح الصماد، از آغاز سومین جنگ از جنگ‌های شش‌گانه، جنبش انصارالله را در نبرد با رژیم یمن همراهی کرد، وی پس از سال ۲۰۱۱ مسئولیت ریاست دفتر سیاسی جنبش انصارالله را به دست گرفت.

صالح الصماد در ۶ آگوست ۲۰۱۶، رئیس شورای عالی سیاسی شد و کار خود را در این منصب، پس از ادای سوگند در مجلس نمایندگان (در ۱۴ اوت ۲۰۱۶) آغاز کرد.

 

 

واکنش سازمان ملل به جنایت جدید عربستان 

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بامداد سه شنبه در واکنش به جنایت شنبه شب جنگنده های سعودی به مراسم عروسی در حجه یمن که دست کم 33 کشته برجا گذاشت، این جنایت را به شدت محکوم کرد و خواستار تحقیق سریع و شفاف درخصوص این حادثه شد.

 در بیانیه ای که «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل منتشر کرد، آمده است: همه طرف های درگیر در یمن باید در چارچوب قانون بین المللی حقوق بشر برای حمایت از غیرنظامیان و زیرساخت ها متعهد باشند.

آنتونیو گوترش همچنین با خانواده های جان باختگان این جنایت ابراز همدردی کرده است.

جنگنده های متجاوزعربستان سعودی شنبه شب در دو حمله پیاپی به روستای «الراقه» واقع در منطقه «بنی قیس»در استان حجه در غرب یمن یک مراسم عروسی را به خاک و خون کشیدند.

شدت این حمله به حدی بود که بیمارستان «الجمهوریه» استان حجه حالت فوق العاده اعلام کرد و از شهروندان خواست با اهدای خون به یاری مجروحان بشتابند.

رئیس بیمارستان جمهوری اعلام کرد که 30 تن از افراد زخمی شده این جنایت، کودک هستند که حال 3 تن از آنها وخیم است.

جنگنده های عربستان پس از بمباران متعدد محل حادثه، مانع ورود گروه های امداد و نجات به روستای آسیب دیده و انتقال مجروحان به بیمارستان شدند.

این جنایت درحالی روی می دهد که«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف عربی چندی پیش تهدید کرده بود که حملات سنگین تر و بی رحمانه تری را علیه مردم یمن انجام خواهند داد.

عربستان در اکتبر سال 2015 نیز با حمله به یک مراسم عروسی مشابه در استان «مارب» در مرکز یمن، ده ها تن را به خاک و خون کشید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
کلمات کلیدی یمن صالح الصماد

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.