نوامبر 2018 به رغم گذشت دو سال از انتخابات ریاست جمهوری 2016، فن آوری و فرآیند انتخاباتی در آمریکا همچنان قدیمی و آسیب پذیر در برابر حملات است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه واشنگتن پست در سرمقاله خود نوشت: در حالی که انتخابات میان دوره ای امسال نزدیک می شود، این کشور هنوز هم برای هر گونه حمله احتمالی به آراء انتخاباتی از سوی روسیه آمادگی ندارد و رئیس جمهور همچنان - در بهترین حالت - به ارسال سیگنال های متفاوت در مورد اقداماتی ادامه می دهد که در صورت دخالت احتمالی مجدد کرملین در انتخابات این کشور انجام خواهد داد.

در لایحه بودجه ماه گذشته، کنگره بیش از 300 میلیون دلار را برای ایالت ها  اختصاص داد تا در تقویت زیرساخت های انتخاباتی خود سرمایه گذاری کنند. آنها باید کارهای بسیاری انجام دهند. مرکز «برنن برای عدالت» در دانشگاه نیویورک که فن آوری و فرآیند انتخاباتی در سراسر کشور را دنبال می کند، گزارش می دهد که اکثر ایالت ها از دستگاه های رای گیری الکترونیکی استفاده می کنند که دست کم یک دهه طول عمر دارند و بسیاری از آنها نرم افزار های قدیمی دارند که به طور مرتب برای تهدیدات امنیتی جدید به روز رسانی نمی شوند. اگرچه اکثر دولت ها معتقدند که باید دستگاه های منسوخ را با دستگاه های جدید جایگزین کنند، اما از سال 2016 اوضاع چندان تغییری نکرده است.

در آخرین انتخابات ریاست جمهوری، 14 ایالت از بدترین دستگاه های الکترونیکی بدون کاغذ استفاده می کردند که هیچ سند فیزیکی از رای دهندگان را ثبت نمی کردند. با توجه به اینکه این ماشین ها به طور معمول به اینترنت متصل نیستند، «لارنس نوردن» از دانشگاه نیویورک هشدار می دهد که هنوز راه هایی برای نفوذ به آنها، از جمله از طریق رایانه هایی که برای برنامه نویشی این ماشین ها استفاده می شوند، وجود دارد. از سال 2016، تنها یک ایالت یعنی «ویرجینیا»، تمام دستگاه های رای گیری بدون کاغذی خود را حذف کرده است. قانونگذاران ایالت «جورجیا» ماه گذشته در تصویب لایحه ای برای ارتقاء دستگاه های رای گیری دولتی شکست خوردند. و اگرچه ایالت «پنسیلوانیا» در حال ارتقاء این دستگاه ها است اما این به روز رسانی به رای گیری ماه نوامبر نمی رسد.

اما در اختیار داشتن دستگاه های کاغذی کافی نیست. گرچه این کاغذها به مقامات دولتی این امکان را می دهد تا حسابرسی های انتخاباتی را از نظر آماری پس از انتخابات محاسبه کنند. با این حال تنها تعداد کمی از ایالت ها، ممیزی های دقیق را احتیاج دارند، و تنها تعداد کمی از آنها ان مسئله را مورد توجه قرار داده اند.

علاوه بر دستگاه های رای گیری، اهداف نرم تری هم هستند که می توانند از راه دور مورد حملات هکری قرار گیرند که از جمله می توان به رول های رای گیری الکترونیکی، سرورهای رای گیری و وب سایت های انتخابات دولتی اشاره کرد. این ها انواع منابع الکترونیکی است که به نظر می رسد هکرهای روسی در سال 2016 به آن نفوذ کرده باشند. شواهدی وجود ندارد که هکرها چیزی را تغییر داده باشند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که در آینده نیز این کار را نکنند.

مطمئن ترین راه برای تضمین انتخابات کشور، جلوگیری از این حملات در همان گام نخست است. از این رو، این کشور شاید خیلی عقب باشد. طیف وسیعی از مقامات آمریکا و اخیرا «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی در یک سخنرانی قبل از خروج از کاخ سفید در سخنرانی ای اخطار داده اند که کرملین به اندازه کافی مجازات نشده تا در آینده دست به دخالت نزند. دو دور اخیر تحریم های وزارت خزانه داری شماری از حلقه اطرافیان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را هدف قرار داده است. اما ترامپ هفته گذشته این اقدام را تلطیف کرد. گزارش های بیشتر در مورد ادامه اقدامات ترامپ برای خوشامد پوتین ممکن است منجر به این باور برای دولت روسیه شود که می تواند دوباره در انتخابات آمریکا دخالت کند. تغییراتی که کشور به آن نیاز دارد، تغییر در نگرش ریاست جمهوری است که می تواند سریع ترین و موثرترین راه برای پاسخ دادن به تهدیدهای انتخاباتی باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.