جنگنده های ارتش سوریه و روسیه امروز ده ها حمله هوایی به مواضع داعش و گروه های مسلح در اردوگاه «الیرموک» و مناطق«حجر الاسود»و «التضامن»واقع در جنوب دمشق انجام دادند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، جنگنده های ارتش سوریه و روسیه امروز ده ها حمله هوایی به مواضع داعش و گروه های مسلح در اردوگاه «الیرموک» و مناطق«حجر الاسود»و «التضامن»واقع در جنوب دمشق انجام دادند و درگیری های شدیدی نیز میان ارتش سوریه و همپیمانانش  با ترویست ها رخ داده است.

برخی منابع رسانه ای نزدیک به ارتش سوریه به خبرگزاری آلمان گفتند که هواپیماهای نظامی ده ها بار نیمه شب گذشته و امروز صبح مواضع گروه های مسلح و داعش را در مناطق اردوگاه الیرموک، حجر الاسود و التضامن بمباران کردند.

این منابع افزودند که درگیری های شدیدی نیز میان ارتش سوریه و افراد مسلح در نزدیکی شهرداری الیرموک رخ داده است و ارتش سوریه و همپیمانانش به شدت از زمین و هوا مواضع  تروریست ها و افراد مسلح را در محورهای «القدم»، الحجر الاسود، میدان«فلسطین» در جنوب پایتخت را زیر آتش خود گرفته اند.

نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش از روز پنجشنبه هفته پیش عملیات نظامی را برای بازپس گیری مناطق التضامن، حجر الاسود و اردوگاه الیرموک که در اشغال گروه تررویستی داعش، جبهه النصره و شماری از گروه های مسلح هستند را آغاز کردند.

در تحولی دیگر، خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گزارش داد که تروریست های حاضر در القلمون شرقی همچنان سلاح سنگین و نیمه سنگین خود را به ارتش عربی سوریه تحویل می دهند.

 

غارت دارایی غیرنظامیان در عفرین توسط گروه های همپیمان ترکیه

دیده بان حقوق بشر وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد که گروه های وابسته به گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه اقدام به غارت و سرقت دارایی های غیرنظامیان باقی مانده در شهر«عفرین» در شمال سوریه کردند.این شهر چندی پیش توسط ارتش ترکیه و گروه های هوادار آن به اشغال در آمد.در جریان اشغال این شهر و درگیری ها با یگان های حمایت مردمی کرد بیش از 56 نظامی ترکیه و صدها فرد مسلح وابسته به گروه های مسلح هوادار آنکارا کشته شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه تأکید کرد که گروه های مسلح هوادار ترکیه که مورد حمایت ارتش ترکیه هستند شماری از خانواده ها را از خانه های شان در شرق عفرین بیرون کردند.

این دیده بان همچنین تصریح کرد که گروه های مسلح سوری مورد حمایت ارتش ترکیه اقدام به بازداشت جوانان و مردان در منطقه عفرین کرده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.