به گفته این منبع روسی گذرگاهی بین فلسطین اشغالی و اردن برای انتقال سلاح های سنگین برای گروه های مسلح به منظور اجرای این طرح به وجود آمده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، یک منبع سیاسی-نظامی روسیه در گفت و گو با المیادین از طرح جدید آمریکا با همکاری رژیم اسرائیل و اردن در جنوب سوریه خبر داد.

این منبع تأکید کرد که گروه های مسلح با نظارت آمریکا به دنبال انجام عملیات نظامی هماهنگ و گسترده در جنوب سوریه هستند و هدف از آن ایجاد نظام مستقل از دمشق به مرکزیت شهر «درعا» است.

به گفته این منبع روسی گذرگاهی بین فلسطین اشغالی و اردن برای انتقال سلاح های سنگین برای گروه های مسلح به منظور اجرای این طرح به وجود آمده است.

این منبع تأکید کرد که این نظام جدید به مانند منطقه شرق فرات که در کنترل گروه نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) با نظارت آمریکا شکل می گیرد.

وی افزود که اوضاع طی هفته های اخیر به شکل خطرناکی متشنج شده است و برخلاف اظهارات آمریکایی ها، نقش اصلی در منطقه «وادی رود الیرموک» را فقط گروه موسوم به ارتش آزاد بازی نمی کند بلکه جبهه النصره و داعش نیز نقش بازی می کنند و گروه های مسلح برای گسترش مناطق تحت اشغال شان دست به اقدامات گسترده ای زده اند.

در همین چارچوب این منبع روسی تصریح کرد که نیرویی متشکل از 12 هزار فرد مسلح که بیشتر آنها از جبهه النصره و ارتش آزاد هستند شکل گرفته است و به بهانه نقض آتش بس می خواهند به نیروهای دولتی حمله کنند.

این منبع سیاسی-نظامی روسی تأکید کرد که گروه های مسلح بعید نیست که به تحریک شیمیایی جدید برای توجیه تجاوز غربی دست بزنند تا حمله گروه های مسلح با حمله غربی همزمان شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.