اخیرا نیروهای گارد ملی تونس تونلی به طول بیش از 70 کیلومتر بین تونس و لیبی کشف کردند که برای ورود عناصر تروریستی داعش و خروج تونسی ها به سمت کانون های تنش و چه بسا بازگشت آنها از طریق آن به اراضی تونس مورد استفاده قرار می گیرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، گارد ملی تونس اخیرا تونلی را بین این کشور و لیبی کشف کرد که طول آن 70 کیلومتر است.

«محمد علی الرزقی» رئیس سندیکای امنیت جمهوری تونس در جلسه ای در پارلمان این کشور گفت:« اخیرا نیروهای گارد ملی تونس تونلی به طول بیش از 70 کیلومتر بین تونس و لیبی کشف کردند که برای ورود عناصر تروریستی داعش و خروج تونسی ها به سمت کانون های تنش و چه بسا بازگشت آنها از طریق آن به اراضی تونس مورد استفاده قرار می گیرد.»

وی افزود که « نزدیک به 400 جاسوس وارد اراضی تونس شدند به ویژه در دوره حاکمیت ترویکا( النهضه، کنگره برای جمهوریت، مجموعه دموکراتیک برای کار و آزادی ها). همچنین 72 مبلغ نیز به تونس وارد شدند که 9 تن از این مبلغ ها از زمان بورقیبه رئیس جمهور اسبق حکم منع ورود آنها به کشور صادره شده بود.»

این مسئول تونسی تأکید کرد که در سال 2012 همه اسنادی که مرتبط با ورود خارجی به تونس می شود که شامل اسناد ورود برخی از این مبلغان است و در وزارت کشور نگهداری می شود، از بین رفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی تونس

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.