شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار خروج نیروهای آمریکایی و افراد مسلح یگان های حمایت مردمی کُرد از استان الرقه شدند. سوری های شرکت کننده در این تظاهرات همچنین حمله نظامی آمریکا و اروپایی ها به سوریه را به شدت محکوم کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آلمان، ده ها جوان سوری در شهر« الرقه» سوریه امروز دوشنبه علیه آمریکا و متحدانش تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار خروج نیروهای آمریکایی و افراد مسلح یگان های حمایت مردمی کُرد از استان الرقه شدند. سوری های شرکت کننده در این تظاهرات همچنین حمله نظامی آمریکا و اروپایی ها به سوریه را به شدت محکوم کردند.

«فراس احمد» یکی از شهروندان سوری ساکن الرقه به خبرگزاری آلمان گفت که ده ها نفر از ساکنان شهر الرقه با برگزاری تظاهراتی از خیابان «سیف الدوله» در مرکز شهر به سمت  خیابان «23 شباط» رفتند و علیه حضور نیروهای آمریکایی در استان الرقه و نیز علیه حضور یگا های حمایت مردمی کرد وابسته به نیروهای آمریکایی شعار دادند. تظاهرکنندگان همچنین تجاوز آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را به شدت محکوم کردند.

احمد افزود که تعدادی از نیروهای دموکراتیک سوریه که از اهالی عرب استان الرقه هستند در کنار شرکت کنندگان در تظاهرات قرار گرفتند اما تعرضی به آنها نکردند.

نیروهای دموکراتیک سوریه که هدایت آنها را یگان های حمایت مردمی کرد به عهده دارند بر بیشتر بخش های استان الرقه به جز شهرهای غربی و جنوبی استان الرقه سیطره دارند و این نخستین تظاهراتی است که در مناطق سیطره یگان های حمایت مردمی کرد و نیروهای دموکراتیک سوریه برگزار می شود و خواستار خروج نیروهای آمریکایی و یگان های کرد  می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.