سخنگوی کاخ سفید گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا همچنان می خواهد که نیروهای آمریکایی در نزدیک ترین زمان ممکن از سوریه خارج شوند.

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، «سارا ساندرز» سخنگوی کاخ سفید گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا همچنان می خواهد که نیروهای آمریکایی در نزدیک ترین زمان ممکن از سوریه خارج شوند. سخنان ساندرز درباره قصد ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در پاسخ به سخنان «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه بیان شده است که پیش از این گفت که وی همتای آمریکایی خود را درباره ضرورت ابقای نیروهای آمریکایی در سوریه قانع کرده است.

ساندرز گفت که رئیس جمهور آمریکا همچنان می خواهد که نیروهای آمریکایی در نزدیک ترین زمان ممکن از سوریه خارج شوند.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت که ماموریت ایالات متحده آمریکا در سوریه تغییر نمی کند و ترامپ کاملا واضح گفته است که وی می خواهد نیروهای آمریکایی در سریع ترین زمان ممکن از سوریه خارج شوند.

ساندرز تصریح کرد که واشنگتن عزم خود بر در هم کوبیدن داعش به طور کامل و ایجاد شرایطی که از بازگشت آن جلوگیری کند، جزم کرده است.

این سخنگو افزود که ما منتظریم که همپیمانان منطقه ای و شرکای ما مسئولیت بیشتری به لحاظ نظامی یا مالی در منطقه به عهده بگیرند.

سخنان ساندرز در پی سخنان رئیس جمهور فرانسه بیان شد که گفت وی رئیس جمهور آمریکا را برای ابقای نیروهای آمریکایی در سوریه قانع کرده است. ماکرون این سخنان را در راستای دفاعش از مشارکت فرانسه در تجاوز سه جانبه به سوریه بیان کرد.

ترامپ در 29 مارس گذشته تمایل اش برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را اعلام کرد ولی پس از آن حرف خود را پس گرفت و تأکید کرد که نیروهایش برای مدتی دیگر که آن را تعیین نکرد، در سوریه می مانند.

در تحولی دیگر، وزیر خارجه انگلیس گفت که حمله موشکی به سوریه نه مجرای جنگ را تغییر می دهد و نه باعث براندازی  دولت«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه می شود.

از سوی دیگر، چین حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را نقض قوانین بین المللی دانست.

 

برگزاری سه دیدار امنیتی میان آمریکا و سوریه در2017

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از برخی منابع آگاه نوشت که سال گذشته شاهد سه دیدار امنیتی میان مسئولان آمریکایی و سوری با درخواست مستقیم آمریکایی ها بوده است.

این منابع تأکید کردند که دولت آمریکا ماه گذشته درخواست برگزاری دیدار چهارمی نیز از طریق برخی کانال ها را ارائه کرد اما با پاسخ قاطع سوری ها مواجه شد. دولت سوریه در پاسخ به درخواست آمریکایی ها برای برگزاری دیدار جدید به آمریکایی ها گفت که «مذاکره با آمریکایی ها وقت هدر دادن است زمانی که سیاست های تان را تغییر دهید آن وقت با شما مذاکره می کنیم».

شایان ذکر است که «نیکی هایلی» نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل دو روز پیش گفت که «ایالات متحده آمریکا گشودن کانال های گفت و گو و ارتباط با دولت سوریه را رد می کند.»

 

قرارداد 50 ساله سوریه با روسیه برای استخراج فسفات

بشار اسد رئیس جمهور سوریه قراردادی را به امضا رساند که به موجب آن یک شرکت روسی به مدت 50 سال اقدام به استخراج فسفات از  معدن های بزرگ فسفات در نزدیکی شهر «تدمر» در مرکز سوریه را انجام می دهد.

ذخایر فسفات این معادن بیش از 1.8 میلیارد تن است.

روزنامه الوطن سوریه با انتشار خبری نوشت اسد قانونی را صادر کرد که به موجب آن قرارداد امضا شده در زمینه استخراج فسفات از معادن تدمر میان سازمان عمومی زمین شناسی و ثروت معدنی با شرکت «استروی ترانس گاز لجستیک» روسیه تأیید می شود.

به موجب این قرارداد تولید میان طرفین تقسیم می شود به طوری که سهم موسسه سوری از کمیت تولید 30 درصد در مقابل 70 درصد شرکت روسی است.

 

روسیه غرب را تهدید کرد

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه گفت که تکرار حملات آمریکا و همپیمانانش به سوریه منجر به واکنش های شدیدتر از جانب کسانی می شود که از احترام به قوانین بین المللی دفاع می کنند.

ریابکوف تأکید کرد که همه بهانه ها و توجیه های استفاده از زور علیه سوریه به لحاظ سیاسی و قانونی واهی بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.