پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

وال‌ استریت‌ ژورنال در سرمقاله خود نوشت:

محور روسیه-ایران-سوریه در حال پیروزی است

حمله موشکی به رهبری آمریکا به سوریه، برخی واقعیت‌ های بنیادین در این کشور را تغییر نمی‌ دهد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه وال‌ استریت‌ ژورنال در سرمقاله خود نوشت: «ترامپ پس از حمله موشکی به سوریه اعلام کرد «ماموریت تکمیل شد» و این عبارت صحیح است در صورتی که هدف ترامپ از حمله بامداد شنبه تنها تنبیه «بشار اسد» بوده باشد. اما اگر ترامپ به دنبال مهار ایران و روسیه و کاهش احتمال بروز جنگی دیگر در خاورمیانه است به «استراتژی بلندپروازانه‌ تر» نیاز دارد.

این حمله شاید نتیجه بخش بوده باشد، اما واقعیت‌ های بنیادین مربوط به میدان جنگ در سوریه یا این واقعیت راهبردی که محور روسیه - ایران - سوریه در حال پیروزی است را تغییر نمی‌ دهد. در روز یکشنبه اسد همچنان به بمباران مناطق تحت اشغال تروریست ها پرداخت. برای تغییر این واقعیت ها، ترامپ باید اقدامات بیشتری انجام دهد.

یکی از گام های موثر، ادامه فشارها بر روسیه برای تعهد به توافقنامه حذف تسلیحات شیمیایی در سوریه است. آمریکا همچنین باید دسترسی سازمان ملل بر تمامی مناطق نیازمند کمک های بشردوستانه را درخواست کند.

وال استریت ژوررنال در ادامه خواستار اعمال راهبرد منطقه امن در بخش هایی از سوریه شد تا به ادعای خودش، منطقه را به ایران و روسیه واگذار نکند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.