با وجود هیاهوی بسیار رئیس جمهور آمریکا درباره حمله به سوریه، این حمله بسیار محدود بود. در حقیقت ترامپ چه هدفی از این حملات داشت؟

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وب سایت آمریکایی «لوبلاگ» در گزارشی نوشت: با آنکه چند روز قبل از حمله آمریکا به سوریه با کمک فرانسه و انگلیس، «دونالد ترامپ» در توئیتر سر و صدای زیادی به راه انداخته بود که پاسخ سنگینی به «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و همچنین روسیه خواهد داد اما مشخص شد که او بیشتر به دنبال راه انداختن جار و جنجال بی دلیل بوده است. 

در این حمله، به سه مرکز در سوریه موشک شلیک شد. پس از پایان این عملیات محدود، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد این حملات فعلا پایان یافته است؛ اما ترامپ باز هم به سر و صدا ادامه داد و موضوع دیگری را مطرح کرد: «در صورتی که دوباره بشار اسد علیه مردم خود از سلاح شیمیایی استفاده کند، این حملات تکرار خواهند شد.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه قبلا هشدار داده بود در صورتی که سربازان روس در این حملات آسیب ببیند، مسکو به اقدام متقابل دست خواهد زد اما هیچ یک از نیروهای روسی در این حملات آسیبی ندیدند و به نظر می رسد اکنون هیچ خطری در مورد درگیری نظامی میان روس ها با آمریکایی ها در سوریه وجود ندارد.

اکنون سوال این نیست که حملات انگلیس، آمریکا و فرانسه چه خسارتی به اسد وارد کردند، بلکه سوال پیرامون محاسبات قبل و بعد از آن است. ترامپ فکر می کرد مشغول انجام چه کاری است؟ آیا او فکر می کرد موشک های کروز رفتار بشار اسد را تغییر می دهند؟

ترامپ در حقیقت با این کار تنها به فکر حل مشکلات داخلی خود بود. به نظر می رسد ترامپ با حمله محدود و این همه سر و صدایی که درباره سوریه به راه انداخت به تکرار نظریه «سگ را بجنبان» (برگرفته از فیلم سینمایی با این نام) پرداخت؛ یعنی وی با به راه انداختن این هیاهو در سوریه سعی کرد اذهان عمومی را از مشکلات بی شماری که آمریکا در داخل با آنها دست و پنجه نرم می کند، تا مدتی منحرف کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.