«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماسی با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به وی نسبت به هر گونه اقدام«متهورانه و خطرناک » هشدار داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع و خبری جماران به نقل از المیادین، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماسی با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به وی نسبت به هر گونه اقدام«متهورانه و خطرناک » هشدار داد.

«دیمتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز جمعه گفت که پوتین رئیس جمهور روسیه با ماکرون همتای فرانسوی طی تماسی تلفنی درباره اوضاع سوریه رایزنی کرد.

ماکرون در این تماس تلفنی به پوتین اطلاع داد که گسترش رایزنی ها با روسیه برای برقراری صلح در سوریه را خواستار است.

پسکوف افزود که در این تماس تلفنی درباره اوضاع کنونی سوریه در نتیجه تنش ها درباره ادعاها درباره استفاده از سلاح شیمیایی در شهر دومای سوریه تبادل نظر شد و پوتین بر مفید بودن تحقیقات دقیق و فراگیر و واقعی و اجتناب از متهم کردن طرف خاصی پیش از پایان تحقیقات تأکید کرد.

سخنگوی پوتین تأکید کرد که در این تماس تلفنی روسای جمهور دو کشور به وزرای خارجه و دفاع دو کشور دستور داده اند که تماس گسترده به منظور کاهش شدت تنش در  زمینه اوضاع سوریه برقرار کنند.

«سرگئی لاوروف»وزیر خارجه روسیه نیز امروز جمعه در جریان یک کنفرانس خبری، حمله شیمیایی به دوما در سوریه را صحنه سازی با کمک یک کشور روسیه ستیز توصیف کرد.

 لاوروف در جریان کنفرانس خبری با همتای هلندی خود، همچنین ابراز امیدواری کرد که «ماجراجویی لیبی» در سوریه تکرار نشود. وی همچنین با تاکید بر اینکه «تهدید و اولتیماتوم» به گفتگو و مذاکره هیچ کمکی نخواهد کرد، افزود که حتی کوچکترین اشتباه در سوریه می‌تواند به موج جدیدی از آوارگان و مهاجران منجر خواهد شد.

خبرنگار المیادین در دمشق نیز گفت که 63 اتوبوس حامل افراد مسلح جیش الاسلام و خانواده های آنها از شهر «دوما» در غوطه شرقی دمشق خارج شدند تا از آن به  شهر«جرابلس» در شمال سوریه منتقل شوند.

برخی منابع نیز گفتند که اتوبوس حامل فرماندهان جیش الاسلام به سمت ترکیه رفته است.

این منابع گفتند که 500 عنصر از تروریست های جیش الاسلام قرار است به عربستان و از آن جا به یمن منتقل شوند.

از جهتی دیگر، هلند نیز به صف مخالفان با اقدام نظامی علیه سوریه پیوست.نخست وزیر هلند اعلام کرد که کشورش به دنبال مشارکت در اقدام نظامی علیه سوریه نیست.

پیش از این آلمان و ایتالیا با اقدام نظامی علیه سوریه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در این کشور مخالفت کردند.

در تحولی دیگر،کارشناسان روس به دوما رفتند و از خاک این منطقه نمونه برداری کردند اما آثار استفاده از مواد سمی و یا مصدومیتی میان ساکنان نیافتند.

یک منبع نظامی روسی تاکید کرد: کارشناسان روس یک روز پس از حمله شمیایی مورد ادعا به دوما رفته و از خاک این منطقه نمونه برداری کردند اما آثار استفاده از مواد سمی و یا مصدومیتی میان ساکنان نیافتند.

این منبع توضیح داد: هیچ اثری نیز از مواد سمی در بیمارستانی که «کلاه سفیدها» از آنجا فیلمبرداری کرده بودند پیدا نشد.

یگان‌های مهندسی ارتش سوریه نیز در شهرک «زملکا» در غوطه شرقی یکی از انبارهای تروریست‌ها را کشف کردند که حاوی مواد منفجره ساخت عربستان سعودی است.

یک منبع نظامی سوری گفت: در این انبار مقادیر زیادی از کُلر و برخی از وسایلی یافت شد که تروریست‌ها از آن برای ساخت مواد منفجره و حمله به مناطق غیر نظامی استفاده می‌کردند.

این منبع نظامی افزود: ارتش سوریه کارخانه ای در تونل های زملکا کشف کرده است که تروریست های فیلق الرحمن از آن به عنوان کارخانه ای برای تولید انواع مختلف مواد منفجره  استفاده می کردند.

وی اظهار داشت: نیرو‌های ارتش سوریه بعد از آزادسازی شهر زملکا در غوطه شرقی در بخش‌های مختلف آن همچنین سکو‌های بزرگ شلیک موشک و راکت کشف کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.