پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

نشست شورای امنیت ملی آمریکا بدون اتخاذ تصمیمی درباره سوریه به پایان برسد؛

نگرانی مسئولان آمریکایی از عواقب حمله به سوریه

اختلاف میان ترامپ و مخالفان حمله به سوریه در نشست شورای امنیت ملی آمریکا باعث شده است که این نشست بدون اتخاذ هر گونه تصمیمی درباره سوریه به پایان برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، برخی منابع در کاخ سفید گفتند که «دونالد ترامپ»رئیس جمهور آمریکا و مخالفانش بر سر حمله نظامی علیه سوریه به شدت دچار اختلاف شدند.

این منابع گفتند که اختلاف میان ترامپ و مخالفان حمله به سوریه  در نشست شورای امنیت ملی آمریکا باعث شده است که این نشست بدون اتخاذ هر گونه تصمیمی درباره سوریه به پایان برسد.

این منابع در کاخ سفید تأکید کردند که وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نگرانی شدید خود را از عواقب و پیامدهای هر گونه حمله نظامی به سوریه بر نیروهای آمریکایی که در سوریه حضور دارند، ابراز کردند.

این منابع گفتند که نشست شورای امنیت ملی امروز جمعه بار دیگر از سر گرفته می شود.

همچنین برخی اطلاعات به بیرون درز کرده است مبنی بر اینکه در این نشست اختلاف شدیدی بر سر «بانک اهداف»در  صورت هر گونه تجاوزی به سوریه بروز کرده است.

در همین حال، برخی دیپلمات ها گفتند که روسیه خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره سوریه در روز جمعه شده است و از «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل نیز خواست که در این نشست حضور پیدا کند.

بر اساس این اطلاعات «جان بولتون» مشاور امنیتی ملی و ترامپ خواستار حمله به بانک اهدافی هستند که توسط اسرائیل تهیه شده و علاوه بر مراکز و تأسیسات نظامی سوریه شامل مراکز وابسته به ایران و مقاومت در سوریه می شود این در حالی است که «ماتیس»وزیر دفاع و «دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خواستار محدود کردن هر گونه حمله به اهداف سوری هستند و نسبت به خطرات توسعه بانک اهداف در این مرحله و واکنش هایی که نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه را شامل می شود و به خطر می اندازد، هشدار دادند.

همچنین ماتیس بر ضرورت در اختیار داشتن شواهد و مدارک قاطع درباره مسئولیت استفاده از مواد سمی توسط ارتش تأکید کرد.

در تحولی دیگر، رهبر حزب مخالف کارگر انگلیس تأکید کرد که انگلیس باید برای انجام تحقیقات بین المللی مستقل درباره مساله شیمیایی در سوریه فشار بیاورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.