اگر رئیس جمهور آمریکا توقف مسابقه تسلیحاتی را بخواهد باید از زرادخانه تسلیحات شیمیایی آمریکا شروع کند.

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، وزارت خارجه روسیه در واکنش به سخنان جنجالی جدید رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که  اگر رئیس جمهور آمریکا توقف مسابقه تسلیحاتی را بخواهد باید از زرادخانه تسلیحات شیمیایی آمریکا شروع کند.

«ماریا زاخاروا» گفت: ایده پایان مسابقه تسلیحاتی ایده خوبی است و پیشنهاد می کنیم با نابودی سلاح های شیمیایی آغاز شود.

این در حالی است که به دنبال موضع گیری و واکنش تند روسیه پس از  یک توئیت  جنجالی ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیت بعدی خود  موضع خود را تلطیف و عقب نشینی کرد.

در این توئیت ترامپ آمده است: «رابطه ما با روسیه در حال حاضر بدتر از چیزی است که تاکنون بوده است و شامل جنگ سرد هم می شود. اما هیچ دلیلی برای این کار وجود ندارد. روسیه به ما نیاز دارد تا به اقتصاد خود کمک کند؛ چیزی که برای ما کاری بسیار آسان خواهد بود و ما به همه کشورها نیاز داریم تا با  هم همکاری کنند. مسابقه تسلیحاتی را متوقف کنید؟»

در توئیت قبلی، او مستقما روسیه را به حمله موشکی تهدید کرده و گفته بود: «روسیه گفته است هر موشکی، و تمامی موشک هایی که به سمت سوریه شلیک شود را ساقط می‌ کند. پس آماده باش روسیه، چون موشک‌ های زیبا، جدید و «هوشمند» ما دارند می‌ آیند!»

وزارت خارجه روسیه در پاسخ به توئیت ترامپ نوشت: موشک های هوشمند آمریکایی باید به سمت تروریست ها نشانه رود و نه به سمت دولت قانونی سوریه.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.