بازرسی دفتر کار ترامپ، یک جبهه جدید را برای وزارت دادگستری برای نظارت بیشتر بر ترامپ و حلقه اطرافیانش باز می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی بر روی وب سایت خود نوشت: ماموران اف‌ بی‌ آی با یورش به دفتر «مایکل کوهن» وکیل قدیمی ترامپ، پرونده‌ ها و سوابق مربوط به برخی موضوعات از جمله پرداخت 130 هزار دلار مبلغ حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌ های غیراخلاقی که مدعی رابطه جنسی با ترامپ است را با خود بردند.

به گفته سه فرد آگاه از پرونده، کوهن به دلیل اختلاس بانکی احتمالی و تخلف از قوانین تحت تحقیقات قضایی قرار دارد.

در همین راستا، ماموران اف بی آی به دفتر کار او در منهتن، خانه و اتاق هتل محل اقامتش یورش بردند و اطلاعاتی در مورد امور مالی شخصی و موکلان کوهن را با خود از دفتر کارش بردند. به گفته یک فرد دیگر آگاه از تحقیقات، در میان این پرونده ها که اف بی آی با خود برده، اسنادی در مورد پرداخت حق السکوت به «استورمی دانیلز» یک بازیگر فیلم‌ های غیراخلاقی که مدعی رابطه جنسی با ترامپ است، هم وجود دارد. 

به گفته فرد دوم آگاه از این موضوع، ماموران اف بی آی رایانه، تلفن همراه، و اسناد مالی شخصی از جمله اسناد مربوط به پرداخت مالیات ها را با خود بردند.

این یورش، که بخشی از تحقیقات «رابرت مولر» بازپرس ویژه محسوب می شود، خطری قضایی برای معتمد دیرینه ترامپ که از اسرار شخصی و تجاری ترامپ آگاهی دارد، محسوب می شود.

البته این بازرسی به صورت مستقیم ارتباطی با تحقیقات مولر ندارد، اما احتمالا در نتیجه اطلاعاتی است که مولر آنها را به دادستان‌ ها در نیویورک داده بود.

«استفان رایان» وکیل کوهن یورش اف بی آی به دفتر موکل خود و ضبط برخی پرونده ها و سوابق موجود در آنجا را تایید کرد.

رایان گفت دادستان های فدرال به وی اطلاع داده اند یورش به دفتر کوهن تا حدی به درخواست دفتر رابرت مولر بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت گرفته است.

وی این کار اف بی آی را «تاکتیکی نامناسب و غیرضروری» خواند.

رایان گفت: در میان اسناد ضبط شده توسط اف بی آی، مکالمات محرمانه موکلان هم وجود داشته که دادگاه حق بررسی آنها را ندارد. 

تاکتیک های بازرسان این پرونده، موجب رنجش «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شده است.

ترامپ تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه بررسی دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را «حمله به آمریکا» خواند و در شدیدترین انتقاد خود از تحقیقات مولر جمهوری خواه تا به امروز، یورش ماموران را «یک ننگ» خواند.

ترامپ در واکنش به این حمله گفت: «این اتفاق به معنای واقعی حمله به کشور ما است. این حمله‌ ای به آنچه است که ما به خاطر آن ایستاده ایم. این یک سطح کاملا جدید از بی عدالتی به وسیله مولر و تیم او است.»

ترامپ این یورش را انحراف افکار عمومی از موضوعات مهمتری نظیر احتمال واکنش نظامی به حمله شیمیایی در دومای سوریه در آخر هفته گذشته دانست

ترامپ با انتقاد از تیم تحقیقاتی مولر، آن را «پرتضادترین گروهی از افراد که تا امروز دیده ام»، نامید.

ترامپ همچنین گفت که از پرداخت پول از طرف کوهن به خانم دانیلز خبر ندارد و سوالات را به وکیلش ارجاع داد.

استورمی دانیلز اعلام کرده که در گذشته با دونالد ترامپ رابطه جنسی داشته و خواهان آن است که رئیس جمهور آمریکا در این خصوص شهادت بدهد. او می گوید دلیل توافق سال 2016، نگرانی از امنیت خانواده‌ اش بود زیرا در سال 2011 فردی ناشناس او را تهدید کرده بود «ترامپ را به حال خود بگذارد».

پس از آنکه دانیلز گفت سکوت او لازمه پرهیز از تهدید خشونت بود، کوهن یک نامه «پایان و عدم تکرار» (که برای متوقف کردن یک عمل «غیرقانونی» تهیه می شود) برای او فرستاد.

کاخ سفید این ادعا که دونالد ترامپ با این هنرپیشه فیلم‌ های مستهجن رابطه داشته را رد می کند. رئیس جمهور آمریکا همچنین تحقیقات مولر را ترفند و توطئه مخالفان خود می داند.

«جان داود» وکیل ارشد ترامپ که امور حقوقی پرونده روسیه را برعهده داشت، ماه گذشته استعفا داد. او گفته بود که ترامپ دیگر به توصیه‌ های او توجه نمی کند.

خبر حمله اف بی آی به دفتر کار وکیل ترامپ اولین بار توسط نیویورک تایمز گزارش شد. این روزنامه در تحلیل خود از این ماجرا نوشته است: این جستجوها یک جبهه جدید را برای وزارت دادگستری برای نظارت بیشتر بر ترامپ و حلقه اطرافیانش باز می کند: وکیل قدیمی او در منهتن مورد تفتیش قرار گرفته است؛ «جارد کوشنر» داماد او توسط دادستان ها در بروکلین محاکمه می شود؛ رئیس ستاد پیشین انتخاباتی او متهم شده است؛ مشاور امنیت ملی سابق وی به دروغگویی متهم شده است؛ و دو تن از دستیاران سابق ستاد او در حال همکاری با مولر هستند. مولر، در عین حال، می خواهد با ترامپ در خصوص «نقض احتمالی عدالت» مصاحبه ای داشته باشد.

روشن نیست که مولر چه چیزی در این پرونده یافته که آن را به سایر دادستانان ارجاع داده است. اما تحقیقات نشان می دهد که مولر اعتقاد ندارد که او دارای اختیار برای بررسی همه انواع اتهامات علیه همه کس در حلقه اطرافیان ترامپ باشد. این مهم است زیرا وکلای «پال مانافورت» رئیس پیشین ستاد ترامپ که به پولشویی، مالیات و اتهامات لابیگری خارجی متهم است، سطح بالای اختیارات او را زیر سوال برده بودند.

کوهن وکیل قدیمی ترامپ است که طی یک دهه همچون یک پاسبان مورد اعتماد به او خدمت کرده است. فعالیت های او به عنوان بخشی از تحقیقات مولر در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 مورد بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.