فلسطینی های خشمگین در نوار غزه در تظاهرات حق بازگشت عکس های ملک«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و شاهزاده«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی پس از سخنان بن سلمان درباره حق یهودی ها برای داشتن کشورشان به آتش کشیدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین،فلسطینی های خشمگین در نوار غزه در تظاهرات حق بازگشت عکس های ملک«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و شاهزاده«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی پس از سخنان بن سلمان درباره حق یهودی ها برای داشتن کشورشان و نیز «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل را به آتش کشیدند.

 ولیعهد عربستان سعودی اخیرا در مصاحبه با نشریه «تایم» ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد ایران دشمن مشترک عربستان و رژیم صهیونیستی است.

بن‌سلمان با ادعای اینکه ایران منبع تمام شرارت‌ها در غرب آسیا است، گفت: «ما (با اسرائیل) دشمن مشترکی داریم و به نظر می‌رسد که به نظر می‌رسد که بتوانیم در حوزه‌های بسیاری همکاری اقتصادی بالقوه داشته باشیم.»

وی درباره احتمال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی توضیح داد: «ما نمی‌توانیم قبل از حل مسئله فلسطین، با اسرائیل رابطه داشته باشیم زیرا هر دو آنها حق زندگی و موجودیت دارند.»

ولیعهد سعودی همچنین افزود: «اما اگر (توافق سازش بین فلسطین و رژیم صهیونیستی) رخ دهد، از فردای آن روز ما روابط خوب و عادی با اسرائیل خواهیم داشت و این برای همه بهتر خواهد بود.»

در همین حال، نیروهای اشغالگر برای متفرق کردن شرکت کنندگان در تظاهرات حق بازگشت در شرق نوار غزه از بمب های اشک آور دور برد استفاده کردند.

ارتش رژیم اسرائیل نیز منطقه حد فاصل میان نوار غزه و سرزمین های اشغالی را منطقه نظامی بسته اعلام کرد.

فلسطینی های  نوار غزه امروز به شکل گسترده به مناطق محل تجمع رفته و لاستیک های زیادی را آتش زدند تا مانع دید تک تیراندازان اسرائیلی و تیراندازی آنها به سمت فلسطینی ها شوند.

در همین حال در شهرهای«البیره» و «رام الله» در کرانه باختری نیز تظاهرات به راه افتاده و فلسطینی ها اقدام به آتش زدن لاستیک کردند.

فعالان فلسطینی در شبکه های اجتماعی با راه اندازی هشتکی به نام«جمعه کائوچوک»در دومین جمعه از آغاز راهپیمایی بازگشت، دعوت به برگزاری تظاهرات کردند در این روز قرار است لاستیک های زیادی به آتش کشیده شود تا دید تک تیراندازان نظامی رژیم اشغالکر اسرائیلی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز به منظور جلوگیری از وقوع شهدا یا زخمی ها کور شود.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
کلمات کلیدی فلسطین نوار غزه

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.