«محمد رابعه» شهروند فلسطینی 30 ساله که روز جمعه گذشته در شهرک «جبالیا» در شمال نوار غزه زخمی شده بود، جان خود را از دست داد و به این ترتیب، شمار شهدای راهپیمایی حق بازگشت که روز جمعه گذشته آغاز شده بود، به 22 نفر رسید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، یک فلسطینی که در راهپیمایی «حق بازگشت» در جمعه گذشته در مرز غزه زخمی شده بود، امروز به شهادت رسید و بدین ترتیب شمار شهدای این راهپیمایی به 22 نفر افزایش یافت.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز طی بیانیه ای اعلام کرد: «محمد رابعه» شهروند فلسطینی 30 ساله که روز جمعه گذشته در شهرک «جبالیا» در شمال نوار غزه زخمی شده بود، جان خود را از دست داد و به این ترتیب، شمار شهدای راهپیمایی حق بازگشت  که روز جمعه گذشته آغاز شده بود، به 22 نفر رسید.

این در حالی است که قرار است هزاران نفر از فلسطینان امروز در مرز غزه با سرزمین های اشغالی برای هشتمین روز در  راهپیمایی حق بازگشت  به مناسبت چهل و دومین سالگرد «روز زمین» شرکت کنند.برخی منابع رسانه ای اسرائیلی از احتمال تظاهرات بیش از 50 هزار فلسطینی خبر دادند.

رژیم اسرائیل در تاریخ 30 مارس سال 1976 به مصادره هزاران هکتار از زمین های فلسطینیان ساکن در منطقه «الجلیل» واقع در شمال  فلسطین اشغالی اقدام کرد و در پی این اقدام غاصبانه، مردم فلسطین دست به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض آمیز زدند.

اعتراض فلسطینی ها به اقدام  رژیم اشغالگر اسرائیل در فلسطین اشغالی به درگیری های شدیدی بین آنها و نظامیان اسرائیلی انجامید که طی آن 6 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیدند و هزاران نفر دیگر زخمی شدند.

این رویداد که در شهرک «دیرحنا» در منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی اتفاق افتاد، به دلیل اینکه اولین درگیری دسته جمعی میان فلسطینی ها و پلیس اسرائیل بود، از اهمیت زیادی برخوردار شد.

در تاریخ وقوع این رویداد، 20 درصد فلسطینی های ساکن شهرک دیرحنا را مسیحیان و بقیه را جمعیت مسلمانان تشکیل می دادند.

بنابراین روز زمین به عنوان نمادی از مقاومت ملی فلسطینیان به شمار می رود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.