فعالان فلسطینی در شبکه های اجتماعی با راه اندازی هشتکی به نام«جمعه کائوچوک»در دومین جمعه از آغاز راهپیمایی بازگشت، دعوت به برگزاری تظاهرات کردند در این روز قرار است لاستیک های زیادی به آتش کشیده شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، فلسطینی ها امروز جمعه خود را برای برگزاری تظاهرات دیگر در کرانه باختری و نزدیکی سیم خاردارهای حد فاصل نوار غزه با فلسطین اشغالی در چارچوب فعالیت های راهپیمایی بزرگ« بازگشت» در بزرگداشت سالروز روز بازگشت  آماده می کنند که از هفته گذشته آغاز شد.

فعالان فلسطینی در شبکه های اجتماعی با راه اندازی هشتکی به نام«جمعه کائوچوک»در دومین جمعه از آغاز راهپیمایی بازگشت، دعوت به برگزاری تظاهرات کردند در این روز قرار است لاستیک های زیادی به آتش کشیده شود تا دید تک تیراندازان نظامی رژیم اشغالکر اسرائیلی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز به منظور جلوگیری از وقوع شهدا یا زخمی ها کور شود.

 در جریان راهپیمایی بزرگ بازگشت در سراسر سرزمین های فلسطینی ده ها هزار نفر تظاهرات کردند و رژیم اشغالکر با گلوله های واقعی و بمب های اشک آور اقدام به سرکوب معترضان فلسطینی کرد که در جریان آن شمار زیادی فلسطینی شهید و بیش از هزار فلسطینی دیگر نیز در نوار غزه و کرانه باختری زخمی شدند.

برخی منابع اسرائیلی نیز اعلام کردند که امروز بیش از 50 هزار فلسطنیی در 5 نقطه در نزدیکی سیم های خاردار حل فاصل میان نوار غزه با سرزمین های اشغالی تظاهرات می کنند.

در تحولی دیگر، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به اینکه انتظار می رود تظاهرات در نوار غزه تحت محاصره ادامه یابد، خواستار حفظ آرامش در این منطقه شد.

موگرینی با یادآوری تلفات جانی فلسطینیان در تظاهرات هفته گذشته گفت:«تمام طرف‌ها در این تظاهرات‌ باید مسئولانه عمل کنند و از حوادث خشونت آمیز و تلفات جانی جلوگیری شود. اتحادیه اروپا انتظار دارد (رژیم)اسرائیل برای حق برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم غزه احترام قائل شود.»

در جریان تظاهرات جمعه گذشته و حمله نظامیان اشغالگر به فلسطینی ها 19 فلسطینی شهید و بیش از 1500 تن دیگر مجروح شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.