تحقیقات درباره تبانی احتمالی ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» با روسیه در انتخابات نوامبر 2016 آمریکا همچنان ادامه دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: بازرس ویژه تحقیقات درباره تبانی احتمالی ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» با روسیه می‌ گوید که در حال حاضر مدارک کافی برای شکایت علیه رئیس‌ جمهور ‌آمریکا وجود ندارد. این در حالی است که تحقیقات دادگستری آمریکا در این زمینه همچنان ادامه دارد.

«رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیقات پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌ گوید، در حال حاضر شواهد کافی برای شکایت علیه رئیس‌ جمهور موجود نیست.

سه منبع که خواسته اند نامشان فاش نشود، گفته اند که مولر به تحقیقات خود علیه دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا در این پرونده ادامه می‌دهد اما او را  به عنوان«هدفی جنایی» رده‌ بندی نمی‌ کند. 

این به معنای آن است که در حال حاضر هیچ شکایتی علیه ترامپ در دست تدارک نیست.

این در حالی است که شب گذشته اولین حکم قضایی در تحقیقات رابرت مولر اعلام شد. بر اساس این حکم، یک قاضی آمریکایی، یک وکیل مدافع هلندی را که به نفع ستاد انتخاباتی ترامپ کار کرده بود به یک ماه زندان و جریمه نقدی محکوم کرد.

بر این اساس، دادگاهی در واشنگتن، «الکس فان در زوان» وکیل هلندی را در رابطه با تحقیقات صورت گرفته درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، به یک ماه زندان و دو ماه حبس تعلیقی محکوم کرده است.

فان در زوان که وکیل یکی از مشاوران دونالد ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی سال 2016 بود، نخستین فردی است که در جریان تحقیقات نماینده ویژه دادگستری آمریکا در رابطه با پرونده دخالت روسیه محکوم به زندان می شود.

فان در زوان علاوه بر حبس به پرداخت 20 هزار دلار جریمه نیز محکوم شده است.

علت محکوم شدن فان در زوان، ارائه اطلاعات نادرست در جریان بازجویی اولیه خود درباره فعالیت های حقوقی اوست.

وی برای یک شرکت حقوقی بین المللی فعال در اوکراین کار کرده و متهم است که در این باره دروغ گفته است.

«پل مانافورت» رئیس سابق کارزار انتخاباتی ترامپ و «ریک گیتس» معاونش نیز سابقه لابی گری در اوکراین دارند و فان در زوان با گیتس ارتباط داشته است.

فان در زوان داماد «گرمان خان» یکی از مشهورترین ثروتمندان روسیه و مالک گروه سرمایه گذاری «آلفا گروپ» است.

مولر در عین حال ماه گذشته به وکلای مدافع ترامپ اعلام کرد که در حال آماد‌ه‌ سازی یک گزارش در مورد عملکرد ترامپ است که از جمله مداخله احتمالی رئیس‌ جمهور در امور قضایی را شامل می‌ شود.

محور اصلی تحقیقات جاری دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا به سود دونالد ترامپ و همچنین تخلف احتمالی همکاران ترامپ در این رابطه است.

ترامپ بارها این اتهام را رد کرده و این تحقیقات را مصداق «شکار جادوگران» خوانده است. او به‌ تازگی از بازرس ویژه این تحقیقات نیز انتقادی شخصی کرده و گفته او به این گمانه زنی دامن زد که ترامپ برای اخراج بازرسانی که توسط وزارت دادگستری منصوب شده‌ اند، برنامه ‌ریزی می کند.

رابرت مولر تاکنون برای 19 نفر کیفرخواست صادر کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.