توافق حرستا فشار بر گروه های مخالف اصلی در غوطه شرقی یعنی «فیلق الرحمن»در منطقه جنوبی و «جیش الاسلام» در منطقه شمالی را بیشتر می کند و آنها نیز مجبور می شوند که با دولت سوریه به تفاهم هایی برسند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از رویترز، دو منبع در مخالفان سوری امروز چهارشنبه گفتند که با میانجی گری روسیه مجموعه ای از گروه های مسلح در یکی از شهرک های منطقه«غوطه شرقی» با ترک این شهرک و رفتن به شمال غرب سوریه موافقت کردند. این نخستین توافق در نوع خود میان در آخرین پایگاه گروه های مسلح در نزدیکی پایتخت سوریه است.

این دو منبع تأکید کردند که افراد مسلح گروه«احرار الشام»که شهرک محاصره شده«حرستا« را در کنترل خود دارند با زمین گذاشتن سلاح خود در مقابل دستیابی به گذرگاه امن برای رفتن به مناطق دیگری که افراد مسلح در کنترل خود دارند به توافق رسیدند.همچنین کسانی که مایل به ماندن در حرستا به موجب شروط آشتی ملی با دولت سوریه هستند مشمول عفو می شوند.

ارتش سوریه و همپیمانانش تا کنون بیش از 70 درصد از اراضی غوطه شرقی را از دست گروه های مسلح آزاد کردند و بیش از 80 هزار غیرنظامی نیز این منطقه را ترک کرده و به سمت مناطق تحت کنترل دولت سوریه رفته اند.

یک مسئول آگاه به مذاکرات گفت که مذاکرات چند روز ادامه یافت که با «توافق به پایان رسید و بلافاصله پس از اعلام آتش بس در امروز چهارشنبه به مرحله اجرایی می رسد.

این مسئول افزود که تخلیه غیرنظامیان زخمی نیز آغاز می شود.

ارتش سوریه روز یکشنبه هفته جاری به افراد مسلح مهلت داد تا شهر حرستا را ترک کنند.

توافق حرستا فشار بر گروه های مخالف اصلی در غوطه شرقی یعنی «فیلق الرحمن»در منطقه جنوبی و «جیش الاسلام» در منطقه شمالی را بیشتر می کند و آنها نیز مجبور می شوند که با دولت سوریه به تفاهم هایی برسند.

مرکز آشتی ملی روسیه در سوریه نیز اعلام کرد که سومین گذرگاه انسانی در غوطه شرقی دمشق برای خروج غیرنظامیان فعالیت خود را آغاز کرد.

این مرکز تأکید کرد که تا کنون از این گذرگاه سوم 315 نفر از جمله 15 فرد مسلح که سلاح خود را به زمین گذاشتند خارج شدند.

همچنین ارتش سوریه به منطقه «وادی عین ترما» در غوطه شرقی دمشق رسید.

 

تحولات عفرین

خبرنگار المیادین نیز از منطقه عفرین نیز گزارش داد که توپخانه ارتش ترکیه در تجاوزی جدید شهرک«براد»در ریف عفرین که در کنترل ارتش سوریه است را گلوله باران کرد.

خبرنگار المیادین تأکید کرد که درگیری های شدیدی میان نیروهای مردمی سوریه با گروه های همپیمان ترکیه در منطقه «کیمار» در ریف جنوبی عفرین نیز به وقوع پیوسته است.

در تحولی دیگر،«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز چهارشنبه حمله ترکیه به شهر عفرین در شمال سوریه و اشغال آن را به شدت محکوم کرد.

مرکل در سخنرانی خود در مجلس نمایندگان آلمان«بوندستاگ» گفت که اقدامات ترکیه در عفرین به رغم وجود مصلحت امنیتی ترکیه غیرقابل قبول است.

مرکل گفت:« اقدامات ترکیه در عفرین(اشغال این شهر) را با شدیدترین عبارت ها محکوم می کنم».

 

افزایش کشته های جنایت گروه های مسلح در دمشق

در همین حال یک منبع در فرماندهی پلیس دمشق اعلام کرد که شمار کشته های حمله راکتی تروریست های تکفیری به محله «کشکول» در شهرک«جرمانا» دمشق به 44 شهید افزایش یافته است.

این منبع تأکید کرد که 9 دیگر از زخمی‌شدگان حمله تروریستی روز گذشته-سه شنبه- به محله کشکول که حال آنها وخیم بودند، جان باختند و با این حساب شمار کشته های این حمله تروریستی به 44 غیرنظامی رسیده است.

روز گذشته بر اثر سقوط یک راکت به بازاری در محله کشکول در شهر دمشق که توسط گروه های مسلح شلیک شده، بیش از 70 نفر کشته و زخمی شده بودند.

از سوی دیگر، یک منبع در فرماندهی پلیس دمشق نیز اعلام کرد که گروه های تروریستی با شلیک سه خمپاره به خیابان «فارس الخوری» در دمشق، باعث آتش سوزی در این منطقه شدند.

این منبع افزود: این حمله تروریستی همچنین منجر به خسارت‌های مالی به منازل ساکنان این منطقه شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.