انتخابات هفتمین دوره ریاست جمهوری روسیه به طور رسمی آغاز شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد: رای گیری انتخابات ریاست جمهوری در سرتاسر روسیه آغاز شد.

با شروع زمان رای گیری در پایتخت و مناطق غربی، انتخابات هفتمین دوره ریاست جمهوری روسیه به طور رسمی آغاز شد.

به دلیل اختلاف زمانی 8 ساعته بین مناطق شرقی و غربی این کشور، کار اخذ رای در شرق دور روسیه از ساعت 24 دیشب آغاز شده بود.

درهای حوزه های رای گیری ساعت 8 صبح امروز یکشنبه به وقت محلی به روی رای دهندگان روس باز شد تا رئیس جمهور این کشور را برای یک دوره شش ساله دیگر (تا سال 2024) انتخاب کنند. رای گیری تا ساعت 19 ادامه خواهد یافت؛ هر چند ممکن است در پایتخت و شهرهای بزرگ، زمان آن تمدید شود.

مردم روسیه آراء خود را در 97 هزار و 300 مرکز رای گیری در سرتاسر این کشور به صندوق خواهند ریخت. همچنین 401 مرکز رای گیری نیز در خارج از این کشور تدارک دیده شده است.

از جمعیت 146 میلیون نفری روسیه، کمی بیش از 109 میلیون نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند.

8 کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری روسیه رقابت می کنند. «ولادیمیر پوتین» به عنوان نامزد مستقل در انتخابات شرکت کرده است. او هفت رقیب دارد: «پاول گرودینین» از حزب کمونیست؛ «ولادیمیر ژیرینفسکی» از حزب لیبرال دموکرات؛ «کسنیا سوبچاک» از ابتکار مدنی؛ «گریگوری یاولینسکی» از حزب «یابلوکو» که منتقد سرسخت سیاست‌های پوتین است؛ همچنین «بوریس تیتف» از حزب «رشد»، «سرگی بابورین» از اتحادیه مردمی سراسری روسیه و «ماکسیم سورایکین» از حزب «کمونیست‌ های روسیه».

 

www.usnews.com

 

پوتین ابتدا در سال 1999 نخست وزیر روسیه شد؛ پس از آن از سال 2000 تا 2008 به ریاست جمهوری انتخاب شد. او در فاصله سال‌ های 2008 تا 2012 که مجددا پست نخست وزیری را عهده دار شده بود، قانون اساسی را تغییر و دوره ریاست جمهوری را از 4 سال به 6 سال افزایش داد. از سال 2012 تاکنون، پوتین مجددا پست ریاست جمهوری را عهده دار بوده است.

اما این انتخابات مانند سناریویی است که پایان آن از هم‌ اکنون روشن است: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور کنونی برای چهارمین دوره در مقام خود ابقا خواهد شد. طبق آخرین نظرسنجی‌ ها، حدود 70 درصد مردم روسیه به او رای خواهند داد.

پاول گرودینین نامزد کمونیست‌ ها، که اخیرا در گفت‌ و گویی، استالین را به عنوان «بهترین رهبر یک صد سال گذشته» معرفی کرد، طبق نظرسنجی‌ ها پس از پوتین در جایگاه دوم قرار خواهد گرفت. گفتنی است که اخیرا اسنادی مبنی بر داشتن حساب بانکی در سوئیس، گرودینین را زیر فشار افکار عمومی قرار داد.

همه چیز حاکی از آن است که پوتین برنده نهایی این انتخابات است.

«ویالاچسلاو وولودین» مشاور سابق پوتین می‌گوید: «پوتین و روسیه هم‌ معنی هستند و بدون پوتین، روسیه‌ ای هم وجود ندارد».

اما نیروهایی هم در روسیه وجود دارند که در چنین اوضاعی تنها راه را در تحریم انتخابات می‌ بینند. آنان طرفداران «آلکسی ناوالنی» هستند که به دلیل سوء‌ پیشینه، مجوز شرکت در انتخابات را دریافت نکرد. طرفداران ناوالنی تلاش می‌ کنند افراد کمتری در انتخابات شرکت کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.