ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش بیشتر مناطق شهرک الریحان را آزاد کردند و اکنون در حال بازپس گیری بخش های شمالی شهرک و مزارع پیرامون هستند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آلمان، یک منبع نظامی  در ارتش سوریه گفت که ارتش سوریه به پیشروی خود در منطقه «غوطه شرقی» دمشق ادامه داد و وارد شهرک«الریحان»در جنوب شرق شهر«دوما» بزرگترین شهر این منطقه شد.

این منبع افزود که ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش بیشتر مناطق شهرک الریحان را آزاد کردند و اکنون در حال بازپس گیری بخش های شمالی شهرک و مزارع پیرامون هستند.

این منبع پیش بینی کرد که آزادی شهرک الریحان به طور کامل طی ساعت های آینده رخ دهد و ارتش سوریه به شدت با عناصر مسلح گروه «جیش الاسلام» درگیر است.

درصورت آزادی شهرک الریحان توسط ارتش سوریه که مزارع آن منبع غذا برای ساکنان شهر دوما به شمار می رود راه برای آزادی دوما پایگاه اصلی جیش الاسلام هموار می شود. 

خبرنگار سانا در غوطه شرقی  نیز از خروج صدها تن از غیرنظامیان سوری از طریق گذرگاه «حموریه» خبر داد.

این خبرنگار گفت: صدها تن از غیر نظامیانی که تحت محاصره گروه های تروریستی در غوطه شرقی شهر دمشق بودند توانستند از طریق گذرگاه حموریه از این منطقه خارج شوند و یگان های ارتش سوریه با همکاری هلال احمر این کشور امنیت مسیر خروج این غیرنظامیان را ایجاد کردند.

آزادی شهرک جسرین

ستاد تبلیغات جنگ در سوریه اعلام کرد که شهرک«جسرین» در چارچوب عملیات نظامی آزادی غوطه شرقی دمشق به طور کامل آزاد شد.

ارتش سوریه و همپیمانانش این شهرک را آزاد کردند.

 

سازمان ملل:غیرنظامیان خواستار خروج از غوطه هستند

«استفان دی میستورا» فرستاد ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت که مردم در منطقه غوطه شرقی خواستار فشار بر گروه های مسلح به منظور خروج از این منطقه هستند.

وی افزود که نشست هایی میان روس ها و گروه جیش الاسلام در روزهای گذشته به منظور سازماندهی آتش بس در غوطه برگزار شده است.

دی میستورا تأکید کرد که مذاکرات با گروه های«فیلق الرحمن» و «احرار الشام» هیچ گونه پیشرفتی نداشته است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز در کنفرانس خبری پس از اتمام نهمین دور نشست آستانه درباره سوریه در پایتخت قزاقستان گفت: تهدید ایالات متحده آمریکا مبنی بر حمله به سوریه غیرقابل قبول است.

لاوروف با بیان اینکه روسیه، ترکیه و ایران به تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه پایبند هستند، تصریح کرد: برخی قدرت‌ها اهداف ژئوپلیتیکی خود را در سوریه پیگیری می کنند، تمامیت ارضی این کشور را تهدید و آن را به هرج و مرج می کشند.

وی ادامه داد: تلاش‌های مشترک روسیه، ترکیه و ایران برای کاهش میزان تنش در غوطه شرقی، یرموک، فوعه، کفریا، رقه ادلب و حما موثر واقع شده است.

لاوروف با بیان اینکه برخی از بازیگران ژئوپلیتیک غربی به دنبال حفظ بعضی از گروه ها در غوطه شرقی برای تحریک افکار عمومی هستند، تأکید کرد که از سمت غوطه شرقی به دمشق حمله می شود که منجر به کشته شدن غیرنظامیان شده است.

لاوروف در این کنفرانس خبری تأکید کرد: تاکنون بیش از 12 هزار نفر از غوطه شرقی خارج شده اند و 140 هزار تن آرد میان مردم این منطقه توزیع شده است.

 

تحولات عفرین 

در تحولی دیگر ارتش ترکیه و گروه های تروریستی هوادار آنکار همچنان به نقض قطعنامه /2401/ شورای امنیت ادامه می دهند و مناطق مسکونی و زیر ساخت های منطقه «عفرین» را مور حمله قرار می دهند.

در اثر حملات جدید ارتش ترکیه و هوادارانش به عفرین  دست کم 33 غیرنظامی کشته یا زخمی شدند.

خبرنگار سانا در حلب در این زمینه گفت: نیروهای ارتش ترکیه و گروه های تروریستی مزدورش شهر عفرین را گلوله باران کردند که درپی آن 6 غیرنظامی جان خود را از دست دادند و 27 نفر از جمله تعدادی از کودکان زخمی شدند.

این خبرنگار افزود: طی چند ساعت گذشته، درپی تجاوز ارتش ترکیه به عفرین خسارات مادی به ساختمان ها، تاسیسات و زیرساخت ها وارد شد و صد ها خانواده مجبور به فرار از مرکز شهر شده اند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.