وزیر کشور جدید آلمان گفت جمله«اسلام بخشی از آلمان است» که «آنگلا مرکل»صدراعظم آلمان و پیش از وی «کریستیان وولف»رئیس جمهور اسبق آلمان گفتند درست نیست و « این مسلمانان هستند که بخشی از آلمان هستند و نه اسلام»!

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آلمان به عربی، وزیر کشور جدید آلمان گفت جمله«اسلام بخشی از آلمان است» که «آنگلا مرکل»صدراعظم آلمان و پیش از وی «کریستیان وولف»رئیس جمهور اسبق آلمان گفتند درست نیست و « این مسلمانان هستند که بخشی از آلمان هستند و نه اسلام»!

«هورست زیهوفر» وزیر کشور آلمان و عضو حزب اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن در نخستین اظهارات خود پس از انتصاب به این پست گفت: «اسلام به آلمان تعلق ندارد.» وی از مخالفان سرسخت سیاست پذیرش نامحدود پناهجویان در دولت ائتلافی قبلی بود.

 زیهوفر که در دولت ائتلافی جدید آنگلا مرکل در پست حساسی قرار گرفته اندیشه های به مراتب رادیکالتری نسبت به سلف خود دارد. 

وزیر کشور جدید آلمان در گفتگو با نشریه بیلد ضمن تاکید بر این که «مسلمانانی که با ما زندگی می‌کنند، متعلق به آلمان هستند» و خواستار آماده کردن بیشتر مسلمانان برای ادغام در جامعه آلمان شده است. وزیر کشور جدید آلمان همچنین در پی آن است تا سیاست‌های سختگیرانه‌ای را برای ورود مهاجران به این کشور تنظیم کند. 

وی گفت:« اسلام بخشی از آلمان نیست.ویژگی مسیحی آلمان این کشور را متمایز می کند مانند تعطیلی روز یکشنبه و عیدها و آیین های کلیسایی مانند مانند عید قیامت و عید میلاد(کریسمس).»

زیهوفر افزود:« پیام من این است: مسلمانان باید با ما و نه در کنار ما یا ضد ما زندگی کنند.برای تحقق این امر نیاز به تفاهم داریم.این نیز محقق نمی شود مگر با گفت و گوی مشترک.» 

بیش از چهار و نیم میلیون مسلمان در آلمان زندگی می کنند. علاوه بر ترک تبارها در طی سال های اخیر بسیاری از پناهجویان خاورمیانه بحران زده نیز راهی این کشور شده اند.

این در حالی است که «کریستیان وولف» رییس جمهور پیشین آلمان پیشتر گفته بود که اسلام بخشی از آلمان است. سخنان وولف در مراسم سالگرد اتحاد آلمان در سال ۲۰۱۰ بسیار جنجالی شد. «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور همواره مواضعی مشابه کریستیان وولف اتخاذ کرده است. آنگلا مرکل روز چهارشنبه و برای چهارمین بار پیاپی سکان هدایت آلمان را در دست گرفت.

از جهتی دیگر، نمایندگان مسلمانان آلمان خواستار حمایت بیشتر دولت و جامعه از موج فزاینده حملات به مساجد از سوی گروه‌های راست افراطی آلمانی و کردها شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه«ایمن مزیک» مدیر شورای مرکزی مسلمانان آلمان روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در برلین از مقام‌های آلمانی درخواست کمک کرد. این درخواست در حالی مطرح می‌شود که تنها از ابتدای سال جاری میلادی، ۲۷ مورد حمله و تخریب مساجد آلمان گزارش شده است. این رقم در سال ۲۰۱۷، به 100 مورد محدود می‌شد.

این حملات تاکنون هیچ زخمی یا قربانی‌ای برجای نگذاشته است، با این حال مقام‌های قضایی آلمان پرونده‌های متعددی را علیه مهاجمان و با اتهام شروع و تلاش به قتل گشوده اند.

مقام‌های دولت فدرال می‌گویند که متهم اصلی این حملات اعضای گروه‌های راست‌گرای افراطی و همچنین افرادی از جامعه کردهای مقیم این کشور هستند؛ سازمان‌های کرد از زمان آغاز عملیات نظامی موسوم به «شاخه زیتون»، بارها با ترک‌تباران آلمان درگیر شده و به مکان‌های فرهنگی و مذهبی آن‌ها حمله کرده اند. اکثریت جامعه مسلمان آلمان را ترک‌تباران تشکیل می‌دهند. ایمن مزیک می‌گوید که مساجد، سمبل فرهنگی و ساختمان مختص ترک‌‌ها نیست و به تمام مسلمانان آلمان تعلق دارد.

یورونیوز نیز گزارش داد که «زکریا آلتوگ» یکی از رهبران انجمن دیتیب (Ditib)، یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های مسلمانان ترک‌تبار آلمان بدون نام بردن از پ‌.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق کرد (ی‌پ‌گ) می‌گوید: «بعد از حمله نئونازی‌ها با کله خوک و رسم صلیب شکسته بر دیوارهای مساجد، حالا این مکان‌های مقدس با حملات گروه‌های تروریست خارجی مواجه شده اند.» برخی از گروه‌های کرد، مسئولیت حمله به مساجد تحت کنترل این انجمن حامی ترکیه را بر عهده گرفته اند.

مقام‌های امنیتی آلمان پیشاپیش نگرانی خود را نسبت به افزایش تنش‌ها میان این دو جامعه پرشمار مهاجران در آلمان ابراز کرده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.