با رای سوسیال دموکرات ها به ماندن در ائتلاف مرکل، طولانی‌ ترین زمانی که آلمان در دوران پس از جنگ جهانی دوم بدون یک دولت جدید بعد از برگزاری انتخابات تجربه کرده، پایان خواهد یافت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مجله تایم آمریکا گزارش داد: اکثریت اعضای حزب سوسیال دموکرات به مشارکت این حزب در دولت ائتلافی آلمان رای مثبت داده اند و به این ترتیب، راه تشکیل دولت جدید آلمان با اتحاد دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی با حزب سوسیال دموکرات هموار شده است.

صدر اعظم آلمان با استقبال از توافق ائتلافی حزبش با سوسیال دموکرات‌ ها گفت: این مهم است که ما هر چه سریع تر تلاشمان را آغاز کنیم.‌

مرکل امروز دوشنبه طی مصاحبه ای گفت: «مسائل زیادی وجود دارد که به خاطر آنها دولت باید فورا کارش را آغاز کند. اکنون بعد از شش ماه مردم حق داشتن یک دولت مستحکم را دارند.»

صدر اعظم آلمان این اظهارات را یک روز پس از آن مطرح کرد که سوسیال دموکرات‌ ها رای قاطعانه به باقی ماندن در ائتلاف با مرکل دادند و حمایت مورد نیاز مرکل برای حفظ دولت ائتلافی‌ اش و رسیدن به چهارمین دور صدراعظمی را فراهم کردند. بدین ترتیب مهم‌ ترین گام در راستای تشکیل دولت ائتلافی آلمان برداشته شد و بحران تشکیل دولت در آلمان خاتمه یافت.

بر اساس آمار منتشر شده، حدود 240 هزار نفر از اعضای حزب سوسیال دموکرات به مشارکت این حزب در ائتلاف حکومتی رای مثبت دادند. این رقم بیش از 66 درصد از شمار اعضایی است که در این رای‌گیری شرکت کرده بودند. 123 هزار عضو نیز به حضور حزب سوسیال دموکرات در دولت جدید آلمان رای منفی داده‌ اند.

بیش از پنج ماه از انتخابات پارلمانی آلمان می‌ گذرد.

رای‌ گیری از اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان بر سر سرنوشت دولت ائتلافی این کشور بود. پس از شکست مذاکرات اتحاد دو حزب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی آلمان با حزب سبزها و دموکرات آزاد، تشکیل ائتلاف بزرگ مجددا مطرح شده بود.

پس از انجام مذاکرات میان اتحاد دو حزب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی با حزب سوسیال دموکرات و توافق رهبران این احزاب بر سر تشکیل دولت ائتلاف بزرگ، تصمیم نهایی منوط به نظر اعضای حزب سوسیال دموکرات شد.

در پی آن بیش از 463 هزار عضو این حزب با شرکت در رای‌ گیری پستی نظر خود را درباره مشارکت یا عدم مشارکت در دولت ائتلافی اعلام کردند.

نتیجه این رای‌ گیری تنها زمانی می‌ توانست برای تعیین سیاست حزب سوسیال دموکرات معتبر باشد که حداقل 20 درصد از اعضا در آن مشارکت کرده باشند. میزان مشارکت اعضا در این رای‌ گیری بیش از 78 درصد بود.

انتظار می‌رود پارلمان آلمان در 14 مارس نشستی داشته باشد و در آن مجددا مرکل را به عنوان صدراعظم انتخاب کند و به این ترتیب طولانی‌ ترین زمانی که آلمان در دوران پس از جنگ جهانی دوم بدون یک دولت جدید بعد از برگزاری انتخابات تجربه کرده، پایان خواهد یافت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.