اکنون تاریک ترین روزها در دستکم نیم سال اخیر در کاخ سفید محسوب می شود و حماقت ترامپ به اوج خود رسیده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی در وب سایت خود نوشت: مسئولان در کاخ سفید حال و هوای این روزها را نگران کننده و بی ثبات دانسته اند در حالی که یک فرمانده غیر قابل کنترل در مرکز آن قرار دارد.

آنها می گویند، اکنون تاریک ترین روزها در دستکم نیم سال اخیر محسوب می شود، و نگران آن هستند که ترامپ و دولت او ممکن است تا چه حد در ناآرامی و ناامیدی فرو رود؛ قبل از اینکه روند بهبود را آغاز کند. همانطور که یکی از مقامات گفته است: «ما روند بهبود را آغاز نکرده ایم.»

ترامپ در حال حاضر رئیس جمهوری در حال گذار است که، گاها عصبانی و به طور فزاینده ای منزوی است. او تقریبا در هر زمانی که صفحه تلویزیون را تماشا می کند، سرفصل های اخبار یکی دیگر از رسوایی ها را می بیند. او ابراز ناامیدی می کند که «جارد کوشنر» دامادش تنها چند حامی دست و پا شکسته دارد. او در حال احیای دلخوری های قدیمی استو نمی داند باید به چه کسی اعتماد کند.

«هاپ هیکس» مدیر ارتباطات و دست راست او، چند روز پیش استعفای خود را اعلام کرد و از حلقه نزدیکان ترامپ خارج شد.

در یک ریاست جمهوری غیرطبیعی که در آن احساسات، انگیزه و انحراف اغلب رویدادهای را رقم می زند، خلق و خوی شگفت انگیز ترامپ خود را هفته گذشته در موقعیت هایی چون کنترل اسلحه؛ جنگ تهاجمی تجاری او که بازار را تحریک کرد و با مخالفت رهبران جمهوری خواه و بسیاری از مسئولان در دولتش مواجه شد؛ و همچنین درگیری لفظی اش با «جف سشنز» دادستان کل مواجه شد.

با این حال برخی از مشاوران ترامپ می گویند که وضع رئیس جمهور تا به این حد افتضاح نیست. او از پوشش خبری نقش اش در مباحثه کنترل اسلحه خشنود شده است و این روزها هم همچون گذشته به امور خود می پردازد؛ مانند شام شنبه شب با مقامات واشنگتن و روزنامه نگاران.

با این حال، دوستان ترامپ به طور فزاینده ای نگران سلامت او و «جنون او» هستند.

«بری مک کافری» سرهنگ بازنشسته ارتش گفت که به مردم آمریکا و به ویژه کنگره باید هشدار داده شود.

مک کافری گفت: «من فکر می کنم رئیس جمهور در  حال از دست دادن ثبات احساسی خود است و این مسئله، پایان خوبی ندارد. قضاوت ترامپ اساسا ناقص است، و هرچه فشار بر او بیشتر، و او منزوی تر شود، من فکر می کنم توانایی او برای آسیب زدن به دیگران افزایش می یابد.»

این تصویری که از ترامپ در لحظات بحرانی طی یک سال اخیر به دست آمده، براساس مصاحبه با 22 مقام بلندپایه کاخ سفید، دوستان و مشاوران رئیس جمهور و سایر متحدان دولت است که اکثر آنها به شرط ناشناس ماندن درباره وضعیت ذهنی او سخن می گویند.

این آشفتگی در حالی است که «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده تحقیقات در مورد دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 به پیشرفت هایی دست یافته و احتمال بی عدالتی رئیس جمهور در این فرآیند تقویت شده است. در همین حال، «جارد کوشنر» مشاور ارشد کاخ سفید و داماد ترامپ، با توجه به افشای ارتباطش با مقامات خارجی و وارد کردن معاملاتش به فعالیت های دولتی، از دسترسی به اطلاعات محرمانه دولت محروم شد.

به گفته یکی از مقامات بلندپایه دولت، ترامپ از نزدیکانش سوال کرده که آیا آنها فکر می کنند کوشنر و شرکتش کار اشتباهی انجام داده اند، یا خیر.  دو مشاور او گفته اند که رئیس جمهور مکررا تاکید دارد که شاید تحقیقات مولر اطرافیان او را درگیر خود کند، اما دستش به او نخواهد رسید.

با این حال، این تحولات منفی و خبرهایی که یکی پس از دیگری منتشر می شوند، باعث شده ترامپ عنان از کف بدهد - مخصوصا به گفته مشاورانش در شب ها و صبح های زود یعنی زمانی که او اغلب بیشتر از همیشه تنهاست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.