امروز سه خبر جنجالی منتشر شد که حلقه فشارها را بر رئیس جمهور آمریکا تنگ تر می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه سی ان ان آمریکا گزارش داد: سه خبری پیاپی و بسیار جنجالی امروز همچون بمب هایی در کاخ سفید منفجر شد: 

محرومیت داماد ترامپ از دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده کاخ سفید

ابتدا در خبری رسوا کننده اعلام شد که «جارد کوشنر» مشاور و داماد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده کاخ سفید محروم شد.

رسانه های آمریکایی ضمن اعلام این خبر به نقل از مقامات رسمی اعلام کرده اند که دسترسی جارد کوشنر به اطلاعات طبقه بندی شده طی هفته های گذشته قطع شده است.

یک مقام آمریکایی نیز به رویترز گفته است محرومیت داماد رئیس جمهوری آمریکا از دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده پس از دریافت اطلاعاتی صورت گرفت که معاون وزیر دادگستری آمریکا به کاخ سفید ارسال کرده بود. محتوای اطلاعاتی که معاون وزارت دادگستری به کاخ سفید ارائه کرده بود، مشخص نیست اما گفته می شود ارتباط داشتن او با کشورهای بیگانه یکی از دلایل اصلی این کار است.

داماد ترامپ پیش از این به اطلاعات طبقه بندی شده و جزوه روزانه ای که رئیس جمهور آمریکا از آخرین اطلاعات محرمانه دریافت می کرد، دسترسی داشت.

جارد کوشنر همسر «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس جمهور آمریکا است. 

به رغم‌ این مسائل، دونالد ترامپ می‌تواند به صورت یکجانبه وارد عمل شود و مجوز امنیتی درجه بالایی به کوشنر بدهد. 

تلاش چهار کشور برای اعمال نفوذ روی داماد ترامپ

سپس واشنگتن پست گزارش داد که مقام‌ هایی از چهار کشور پیش از ورود کوشنر به کاخ سفید درباره راه‌ هایی گفت‌ و گو کرده‌ اند تا با استفاده از قراردادهای تجاری‌ داماد ترامپ در کار املاک، روی او نفوذ پیدا کنند.

طبق گزارش‌ ها، کوشنر بدون مطلع کردن شورای امنیت ملی آمریکا با مقام‌ های خارجی مذاکره می‌ کرده و این مساله نگرانی‌ هایی را ایجاد کرده که آیا مقام‌ های خارجی می‌ توانند از کوشنر سوء استفاده کنند یا خیر.

دست‌کم چهار طرف خارجی - چین، رژیم‌ صهیونیستی، مکزیک و امارات- نقطه ضعف‌ های سیاسی و تجاری کوشنر را برای نفوذ بر او سنجیده‌ اند و منتظر فرصتی برای اقدام مناسب بودند.

مولر درباره معاملات تجاری ترامپ با روسیه تحقیق می کند

ساعاتی بعد هم منابعی به سی ان ان اعلام کردند که «رابرت مولر» که درباره نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا تحقیق می کند، درباره معاملات تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با روسیه، که به قبل از شروع رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مربوط می شود، تحقیق می کند.

این یک پیشرفت مهم در روند تحقیقات این پرونده جنجالی محسوب می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.