پس از رئیس جمهور فرانسه، وزیر خارجه انگلیس هم در اظهاراتی دمشق را تهدید به حمله هوایی کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، راشا تودی گزارش داد: در حالی که هیچ شواهدی در خصوص استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی وجود ندارد، وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه‌ ای دمشق را تهدید به حمله هوایی کرد.

«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با «رادیو 4 بی بی سی» تصریح کرده است که اگر شواهدی مبنی بر استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی موجود باشد، انگلیس احتمالا از حمله به دولت سوریه حمایت می کند.

وی در مصاحبه خود گفت: «ما باید در این خصوص قاطعیت داشته باشیم و اگر بدانیم که چنین چیزی رخ داده است و بتوانیم اثبات کنیم و اگر پیشنهاد اقدام (نظامی) مطرح شود که انگلیس بتواند در آن مفید واقع شود، فکر می‌ کنم، باید به طوری جدی حمله هوایی به دولت سوریه را بررسی کنیم.»

وی افزود: غرب به دقت در حال رصد قضایاست.

او خواستار تحقیقات دقیق تر در این خصوص شد.

اظهارات جانسون یک روز بعد از آن مطرح شد که «کلاه سفیدها» مدعی شدند دولت سوریه «غوطه شرقی» را با گاز سارین مورد هدف قرار داده است.

کلاه‌ سفیدها در حالی چنین ادعاهایی را مطرح کرده‌ اند که چندی پیش منابع محلی به مقامات روسیه گفته بودند که تروریست‌ های جبهه‌ النصره با همکاری نیروهای موسوم به کلاه‌ سفیدها قصد دارند تا مخازن گاز کلر وارد شهرکی در سوریه کنند و اقدامات تحریک آمیزی را صورت دهند.

در همین رابطه به گفته منابع محلی، تروریست‌ های جبهه‌ النصره 12 فوریه (23 بهمن‌) سه خودروی حاوی بیش از 20 سیلندر گاز کلر وارد این منطقه کرده‌ اند که تجهیزات حفاظت فردی نیز به همراه این سیلندرها بوده است.

یک مرکز روسی وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این شواهد حاکی است که تروریست‌ های جبهه‌ النصره به همراه کلاه‌ سفیدها در حال توطئه برای انجام اقدام تحریک آمیز دیگری با استفاده از تسلیحات شیمیایی هستند و قصد دارند مقامات دمشق را به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه ساکنان محلی متهم کنند.

پیش از این نیز، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه ادعاهایی شبیه به جانسون مطرح کرده و اوایل ماه جاری گفته بود که فرانسه در صورتی که حقایقی مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح‌ های کشتار جمعی علیه غیرنظامیان بیابد، به دولت دمشق حمله خواهد کرد.

علی رغم اتهامات مداوم برخی کشورهای غربی مبنی بر استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی، دمشق به صراحت تمامی این ادعاها را رد کرده است.

سوریه زرادخانه‌ های تسلیحات شیمیایی خود را حدود 7 سال پیش از بین برد و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی، تخریب کامل این تسلیحات شیمیایی را تایید کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.