پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

جنگ قدرت در حلقه نزدیکان ترامپ؛

چهار وزیر در وزارت خارجه آمریکا؟!

تنش میان کوشنر - تیلرسون نمونه دیگری از تنش در حلقه نزدیکان ترامپ طی 13 ماهی است که وی در کاخ سفید حضور دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وب سایت آمریکایی «پولتیکو» در گزارشی نوشت: «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا از دخالت‌ های «جارد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور، در حیطه کاری اش (مسائل سیاست خارجی) به تنگ آمده است.

تیلرسون از اینکه داماد ترامپ و دو تن دیگر از مقامات ارشد دولت - «نیکی هیلی» نماینده واشنگتن در سازمان ملل متحد و «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید تا این حد در مسائل سیاست خارجی دخالت می‌ کنند، به خشم آمده و به شدت دلخور است.

او گفته است: «ما نمی توانیم چهار وزیر خارجه در کشور داشته باشیم!»

از زمان آغاز به کار دولت ترامپ، کوشنر مسئولیت موضوع مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان را برعهده گرفته است و در عین حال در روابط آمریکا با مکزیک و چین دخالت دارد.

زمانی که «جان کلی» مسئول کارکنان کاخ سفید بار دیگر این دلخوری تیلرسون را به گوش کوشنر رسانده، او برآشفته و گفته است: «ما به وزیر خارجه ای نیاز داریم که حامی رئیس جمهور باشد.»

تنش میان کوشنر - تیلرسون نمونه دیگری از تنش در حلقه نزدیکان ترامپ طی 13 ماهی است که وی در کاخ سفید حضور دارد.

با انتخاب کلی به عنوان مسئول کارکنان کاخ سفید احتمال می رفت این تنش تا حدی کاهش یابد. او چهره مقبولی از سوی کوشنر و «ایوانکا ترامپ» همسرش، محسوب می شود.

اما اخیرا کلی هم به یکی از طرفداران پروپا قرص اقدامات کوشنر، حتی در حیطه کاری تیلرسون، تبدیل شده است.

روزنامه دیلی میل در این خصوص نوشته است، گزارش پولتیکو نخستین گزارش از نوع خود در مورد ورود دختر و داماد ترامپ در حیطه کاری تیلرسون محسوب نمی شود. 

در ماه نوامبر شبکه «سی ان ان» گزارش داد تیلرسون تصمیم گرفته تا هیات بلندپایه ای را به ریاست ایوانکا ترامپ به هند اعزام نکند؛ اقدامی که با هدف به حاشیه کشاندن دختر بزرگ ترامپ صورت گرفت.

به گفته منابع وزارت خارجه آمریکا، این کار به دلیل این نبود که بودجه وزارت خارجه زیر دست تیلرسون بود، بلکه به دلیل این واقعیت بود که ایوانکا ریاست هیاتی را در اختیار داشت که به دعوت «نارندرا مودی» نخست وزیر هند قرار بود به این کشور سفر کند.

یک منبع به سی ان ان گفته بود: «رکس از این موضوع که جارد و ایوانکار مدت هاست مسئولیت او را انجام می دهند، ناراضی است. به همین دلیل نمی خواست هیئتی به ریاست ایوانکا به هند برود.»

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.