در این نشست وزرای خارجه کمیته شش گانه شامل مصر، اردن، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مراکش، فلسطین و دبیرکل اتحادیه عربی با همتاهای اروپایی خود در مقر کمیسیون اتحادیه اروپا در پایتخت بلژیک دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه مصر اعلام کرد نشست وزرای کشورهای عربی و اروپایی برای بررسی تصمیم آمریکا در باره «قدس» روز دوشنبه آینده در برکسل برگزار خواهد شد.

 وزارت  خارجه مصر  با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نشست وزرای خارجه کشورهای عربی و اروپایی برای بررسی تصمیم آمریکا در باره قدس و احیای مذاکرات فلسطینی ها- اسرائیلی ها روز دوشنبه آینده در برکسل برگزار خواهد شد.

در این نشست وزرای خارجه کمیته شش گانه شامل مصر، اردن، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مراکش، فلسطین و دبیرکل اتحادیه عربی با همتاهای اروپایی خود در مقر کمیسیون اتحادیه اروپا در پایتخت بلژیک دیدار و گفت و گو خواهند کرد.

کمیته شش گانه پس از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا  برای به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل و انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس در ماه دسامبر گذشته برای دفاع از این شهر مقدس تشکیل شد. 

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای از انتقال سفارت این کشور از «تل آویو» به «قدس» در ماه مه خبر داد.

 14 ماه مه با هفتادمین سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی همزمان است که فلسطینیان از آن با عنوان «روز نکبت» یاد می کنند.یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا هم گفت «رکس تیلرسون» وزیرخارجه، برنامه امنیتی برای افتتاح سفارت آمریکا در قدس را تائید کرده است.

در مقابل،«عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس در واکنش به بیانیه وزارت خارجه آمریکا، در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: اقدام واشنگتن مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس هرگز به رژیم صهیونیستی مشروعیت نخواهد بخشید و منجر به تغییر واقعیت ها و آثار تاریخی قدس نخواهد شد چرا که این اقدام نقض آشکار قوانین بین المللی و همه معاهدات بین المللی در مورد بیت المقدس است.

«صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) هم تصمیم آمریکا برای انتقال قریب الوقوع سفارت خود به قدس را محکوم کرد و آن را مغایر با قوانین بین الملل و اقدامی در جهت تحریک احساسات اعراب و مسلمانان دانست.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز با صدور بیانیه ای اظهارات مقامات واشنگتن درباره انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را «بسیار نگران کننده» عنوان و تاکید کرد: ترکیه به همراه بخش بزرگی از جامعه بین المللی برای دفاع از حقوق مردم فلسطین تلاش خواهد کرد. 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.