دولت آمریکا به بازداشت کودکان مهاجر متهم شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد: یک گروه حقوق مدنی در شهر «نیویورک» از مقامات دولت ترامپ به خاطر آنچه بازداشت طولانی مدت کودکان مهاجر نام نهاده، شکایت کرده و تغییرات اخیر در سیاست دولت آمریکا در مورد نگهداری از کودکان را عامل آن دانسته است.

اتحادیه آزادی های مدنی نیویورک، که دادخواست خود علیه دولت ترامپ را در دادگاه فدرال منطقه «منهتن» نیویورک ارائه کرده است، شکایت یک طبقه از کودکان که در بازداشتگاه اداره اسکان پناهندگان (ORR) در نیویورک اقامت دارند، را نزد قاضی برده است. این گروه گفته است که دستکم 40 کودک در این بازداشتگاه به سر می برند.

اداره بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده که اداره اسکان پناهندگان زیر مجموعه آن محسوب می شود، از اظهارنظر در این خصوص سر باز زده است.

«دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا، مهاجرت را محدود کرده و مهاجران را که به طور غیر قانونی در آمریکا زندگی می کنند، محور کار خود قرار داده است.

اکثر کودکان ساکن بازداشتگاه اداره اسکان پناهندگان  پس از ورود به کشور به طور غیرقانونی و بدون بزرگسال توسط مقامات اداره مهاجرت دستگیر شده اند. طبق قوانین فدرال آمریکا، کودکانی که در آمریکا وابستگانی دارند که واجد شرایط مراقبت از آنها هستند، از زندان آزاد می شوند؛ در حالی که پرونده های مهاجرت آنها بررسی می شود.

شاکی اصلی این پرونده یک پسر 17 ساله است که در پرونده دعوی به نام «L.V.M.» شناسایی شده است. به گزارش اتحادیه آزادی های مدنی نیویورک، این نوجوان به همراه مادر و برادرش در سال 2016 از خشونت ها در السالوادور فرار کردند و خانواده اش درخواست پناهندگی کردند.

با توجه به دعوی قضایی، L.V.M. به اتهام همکاری با باندهای جنایی السالوادور از ژوئیه 2017 توسط اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده از خانه اش در «لانگ آیلند» بازداشت شده است؛ این در حالی است که اتحادیه آزادی های مدنی نیویورک این اتهام را دروغ خوانده است.

تقریبا هفت ماه از این بازداشت گذشته و L.V.M. همچنان در بازداشتگاه اداره اسکان است؛ گرچه یک قاضی مهاجرت و یک سرپرست محلی اعلام کرده اند که او تهدیدی برای کسی ایجاد نمی کند.

اتحادیه آزادی های مدنی گفته است که بازداشت طولانی مدت L.V.V. در نتیجه تغییر در سیاست های مهاجرتی توسط «اسکات لوید» که توسط ترامپ برای ریاست اداره اسکان پناهجویان منصوب شده، در اواسط سال 2017 میسر شده است. لوید، در سایه سیاست جدید، شخصا تمام تصمیماتش در رابطه با بازداشت کودکان در بازداشتگاه اداره اسکان را اتخاذ می کند.

این گروه گفت تاکنون لوید تنها حکم آزادی «تعداد انگشت شماری» از کودکان بازداشتی را تایید کرده است. قبل از تغییر سیاست، کودکان معمولا تنها یک تا سه ماه در بازداشتگاه منتظر می ماندند.

در این شکایتنامه آمده است: «در یک اصلاح شدید قوانین و سیاست هایی که برای محافظت از کودکان آسیب پذیر در نظر گرفته شده بود، دولت ترامپ در حقیقت در حال هدف قرار دادن کودکان است.»

اتحادیه فعالان مدنی نیویورک در تلاش برای احقاق حقوق تمامی کودکانی هستند که در بازداشتگاه اداره اسکان نگهداری خواهند شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.