نتانیاهو به سه مورد فساد مالی متهم شده و برای حفظ حیات سیاسی دست و پا می زند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه سی ان ان گزارش داد: تاکنون نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی درگیر چند پرونده اتهام فساد مالی بود. حال پرونده دیگری در زمینه «رانت اقتصادی به یک شرکت مخابراتی» به پرونده‌ های پیشین افزوده شده است؛ این در حالی است که اپوزیسیون خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به دریافت رشوه متهم شده، برای حفظ حیات سیاسی در کابینه این رژیم دست و پا می زند.

یک روز پس از بازداشت مقام های ارشد شرکت تلفن رژیم صهیونیستی در قالب بخشی از بازرسی در زمینه اتهام های فساد مالی، رسانه های این رژیم گزارش دادند که دستیاران نزدیک نتانیاهو در زد و بند با رشوه دهندگان دخالت داشته و بازداشت شده اند.

در روزهای اخیر پلیس دو نفر از نزدیکان نتانیاهو را برای بازپرسی به‌طور موقت بازداشت کرده که یکی از آنها مشاور رسانه‌ ای خانواده نتانیاهو است.  این مشاور رسانه‌ ای، سال‌ ها قبل نیز تلاش کرده بود با پرداخت رشوه به یک قاضی زن تحقیقات علیه «سارا نتانیاهو» همسر نخست وزیر را متوقف کند.

روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی نوشته است در تازه ترین مورد اتهام، پلیس در حال بررسی ارتباط احتمالی بین شرکت مخابراتی «بزک» و نتانیاهو است. در زمینه جدید‌ترین اتهام «دادن رانت به یک شرکت مخابراتی» از سوی نتانیاهو، همچنین «شائول الوویچ» بزرگ ترین سهامدار این شرکت به همراه همسر و پسرش که با خانواده نتانیاهو دوستی نزدیک دارند، بازداشت شده‌ اند.

پلیس جزئیات خیلی محدودی از پرونده رشوه خواری نتانیاهو را منتشر، و سپس بسیار زود با حکم دادگاه هر گونه سخن گفتن یا تلاش برای افشای جزئیات بیشتری از پرونده را ممنوع کرد.

پرونده جدید فساد مالی نتانیاهو که موسوم به «پرونده 4000» است به پلیس این رژیم ارجاع داده شده و گفته شده است که خطرناک‌ترین پرونده در نوع خود علیه نتانیاهو است.

«ژاک حین» وکیلی که رئیس تیم دفاع از نتانیاهو بود، در پی تحقیقات و بازجویی پلیس رژیم صهیونیستی از نتانیاهو در چهارمین پرونده فساد (پرونده 4000) استعفا کرد و از این پرونده کنار کشید.

«یائیر لاپید» رئیس حزب اپوزیسیون «یش آتید» گفته است تل آویو شایستگی نخست وزیری را دارد که از میلیاردرها هدیه نمی پذیرد و برای خریدن چند خط خبر مثبت در پایگاهی اینترنتی، منافع تل آویو را نمی فروشد.

او همچنین گفته است: «اگر او نمی‌خواهد استعفا بدهد، می‌تواند به مرخصی برود و کسی را از حزب لیکود به‌ طور موقت به‌عنوان نخست ‌وزیر معرفی کند. او با این کار اصل تغییر دولت فقط از طریق انتخابات را هم حفظ کرده است.»

«آوی گابای» رئیس حزب کارگر هم نتانیاهو را باری بر دوش رژیم توصیف کرد و گفت: «او هر روز رسوایی به بار می آورد و درگیر فساد است و همواره به این فکر می کند که دیگران درباره اش چه می گویند.»

پس از آنکه پلیس رژیم صهیونیستی از اعلام آمادگی برای اعلام جرم ضد نتانیاهو خبر داد نتانیاهو مدعی شد قربانی «جادو و جمبل» رسانه ها شده است.

رژیم صهیونیستی به رسانه ها هشدار داده و آنان را از سخن گفتن درباره جزئیات پرونده فساد و رسوایی مالی نتانیاهو بازداشته است.

اما فشارها بر نتانیاهو افزایش پیدا کرده است و به همین علت عناصر ائتلافی رژیم دارند کم کم به این می اندیشند که اصلا آیا ائتلاف شان دوام خواهد داشت یا باید تدبیری بیاندیشند. اکنون آنان اعلام کرده اند منتظر تصمیم دادستان کل می مانند اما درخواست ها برای مجرم اعلام کردن نتانیاهو روز به روز افزایش می یابد.

نظرسنجی‌ های اخیر نشان می‌ دهند که اکثر اسراییلی ها خواستار کناره‌ گیری نتانیاهو هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.