توافق بر سر استقرار نیروهای ارتش سوریه در عفرین وارد مرحله اجرایی شد و طی ساعت های آینده آغاز می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین،خبرنگار اعزامی المیادین در منطقه «عفرین» در شمال سوریه گفت که توافق بر سر استقرار نیروهای ارتش سوریه در عفرین وارد مرحله اجرایی شد و طی ساعت های آینده آغاز می شود.

این خبرنگار افزود که یک هیأت غیرنظامی از منطقه «شیخ مقصود» و «منبج» برای ارائه کمک وارد عفرین شد.

خبرنگار اعزامی المیادین تأکید کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی ترکیه در عفرین ارتش سوریه در مناطق«قسطل جندو» و «عین دقنه»نقاط نظامی داشت.

این خبرنگار تأکید کرد که دولت سوریه از منطقه عفرین حتی پیش از استقرار نیروهای ارتش که قرار است به زودی صورت گیرد، دفاع می کرد.

به گفته این خبرنگار توافق میان یگان های حمایت مردمی و دولت سوریه اشاره ای به تحویل سلا ح این یگان ها ندارد.

همچنین خبرنگار المیادین تأکید کرد که مقابله با هواپیماهای متجاوز ترکیه ارتباطی با توافق کردها و دولت سوریه ندارد این مساله در اساس یک مساله حاکمیتی است.

«عبدالرحمن سلمان» سخنگوی جنبش جامعه دموکراتیک در عفرین نیز به المیادین گفت که از همان ابتدا از دولت سوریه برای حمایت از عفرین دعوت کردیم.

سلمان افزود که عفرین بخشی از سوریه است و ترکیه حمله کورکورانه به منطقه انجام می دهد.

وی ورود ارتش سوریه به عفرین را سیلی محکم به ترکیه دانست.

سلمان تأکید کرد: امیدواریم برای دور کردن خطرات از سوریه تفاهم های بیشتری محقق شود.

از سوی دیگر، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهور  سوریه تاکید کرد که ادامه تجاوز ترکیه به اراضی سوریه مانع پیشرفت راهکار سیاسی بحران سوریه و پیروزی کامل بر تروریست ها است.

 

واکنش ترکیه

ترکیه به ورود نیروهای ارتش سوریه به عفرین واکنش نشان داد.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در این زمینه گفت: اگر نیروهای ارتش سوریه برای حمایت از افراد مسلح کرد وارد عفرین شوند هیچ کس نمی تواند نیروهای ترکیه را متوقف کند.

اوغلو افزود که هیچ مشکلی وجود ندارد اگر نیروهای ارتش سوریه برای از بین بردن یگان های حمایت مردمی وارد عفرین شوند.

وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد که از ورود نیروهای ارتش سوریه به عفرین اگر برای از بین بردن گروه های تروریستی است و نه حفظ آنها، استقبال می کنیم.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه طی سخنانی در نشست خبری مشترک با «ایمن الصفدی» همتای اردنی‌ خود در امان درباره ورود «نیروهای مردمی سوری» به عفرین، گفت: «اگر نیروهای دولتی سوریه به منظور مبارزه با گروه ی.پ.گ وارد عفرین شده اند ما با آن مشکلی نداریم، ولی اگر برای حمایت از این گروه تروریستی وارد منطقه شوند، هیچ کس نمی‌تواند نیروهای ترکیه را متوقف کند.»

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه همچنین تصریح کرد:«این مساله هم درباره منبج و شرق رود فرات نیز صدق می‌کند. هدف از اجرای عملیات سپر فرات و همچنین شاخه زیتون در شمال سوریه پاکسازی منطقه از گروه های تروریستی است.»

اوغلو افزود: «در جریان عملیات سپر فرات منطقه را از وجود عناصر داعش پاک سازی کردیم. عملیات عفرین را نیز با هدف پاکسازی آن از گروه تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د که تهدیدی برای ترکیه است، آغاز کردیم.»

خبرنگار المیادین در عفرین نیز گفت که ارتش ترکیه منطقه «الاشرفیه» در عفرین را با توپخانه گلوله باران کرده است.

 

 

روسیه:درخواست برای توقف حمله ارتش به ادلب کمک به النصره است

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز گفت که هدف از درخواست برخی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد برای توقف حمله ارتش سوریه به استان «ادلب» کمک به گروه جبهه النصره است.

لاوروف با توصیف گروه جبهه النصره به یک سازمان تروریستی از کشورهای غربی خواست نفوذ خود را برای مجازات افراد این گروه استفاده کنند و اگر این کار را نکردند این گروه به طور کامل نابود می شود.

 

انفجار در شهر قامشلی

در تحولی دیگر، خبرگزاری سانا گزارش داد که انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهر قامشلی واقع در استان الحسکه  به جان باختن  5 تن و  زخمی شدن 7 غیر نظامی منجر شد.

یک منبع آگاه در فرماندهی پلیس استان الحسکه شب گذشته به خبرگزاری سانا گفت که عناصر تروریستی یک خودروی بمب گذاری شده را در محله «الغربی» شهر «القامشلی» منفجر کردند و در نتیجه آن نیز پنج تن کشته شدند و هفت تن دیگر نیز زخمی شدند.

این منبع تاکید کرد که زخمی های انفجار برای درمان به بیمارستان مختلف شهر القامشلی منتقل شدند در حالی که جراحت برخی از آنها خطرناک است و در نتیجه احتمال دارد شمار قربانیان این حادثه افزایش یابد.

سانا همچنین گزارش داد که گروه های تروریستی در غوطه شرقی بار دیگر توافق مناطق کاهش تنش را نقض کرده و منطقه مسکونی «ضاحیه الاسد» را هدف حملات خمپاره ای قرار دادند.

یک منبع در فرماندهی پلیس دمشق گفت که شلیک تعدادی از گلوله خمپاره به منطقه مسکونی ضاحیه الاسد در «حرستا» خسارت هایی به زیرساخت های منطقه  برجای گذاشت.

این منبع افزود: در مقابل ارتش سوریه نیز در پاسخ به این حملات نقاط شلیک خمپاره ها را هدف قرار داد و آنها را منهدم کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.