اگر اسرائیل به لحاظ نظامی برتر است و در امنیت به سر می برد و این قدرت بزرگ هواپیماها ، موشک ها و کلاهک های هسته ای در زرادخانه نظامی اش دارد پس چرا این همه از ایران در محاصره آمریکا و غرب و از سوریه و حزب الله که همین الان از جنگی به مدت هفت سال خارج شدند، می ترسد؟

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در تحلیلی در روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم نوشت: «بنیامین  نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل به چیزی به نام ایران و نه عرب ها و تحریک جهان علیه این کشور و نیز قدرت روزافزونش «علاقه زیادی» دارد و این کشور را تهدید بزرگی برای جهان می داند گویی کشوری بزرگ به مانند روسیه و آمریکا و چین است که هزاران کلاهک هسته ای دارد.

نتانیاهو در نخستین و چه بسا آخرین سخنرانی خود که در حضور 600 شرکت کننده در کنفرانس سالیانه امنیتی مونیخ (در روز یکشنبه) ایراد کرد، گفت:« اسرائیل در صورت لزوم خودش به تنهایی علیه ایران و نه علیه نمایندگانش دست به اقدام می زند». وی قطعه ای از پهپادی که ضد هوایی هایش در آسمان فلسطین اشغالی ساقط کردند را به نمایش گذاشت.

این نخستین بار نیست که نتانیاهو در مقام سخنران و معلم ظاهر می شود و با مستعمین به عنوان دانش آموزانی رفتار می کند و از اشیاء و ابزار برای فهماندن برخی مسائل به آنها استفاده می کند. وی همین شیوه را در تقریبا چهار سال پیش در مجمع عمومی سازمان ملل به کار گرفت آن زمان که یک نقاشی را نشان داد که در آن توضیح می دهد ایران در آستانه تولید بمب اتمی است و تهدید کرد که اسرائیل خودش به تنهایی ایران را بمباران می کند پیش از آن که بتواند این بمب را تولید کند و گفت و گو با ایران یا توافق هسته ای با این کشور(توسط پنج به علاوه یک) را رد کرد.

این قابل توجه است که سخنرانی نتانیاهو یک روز پس از سخنرانی ژنرال« اچ آر مکمستر» مشاور امنیت ملی آمریکا در همان سالن ایراد شد که خواستار آن شده بود که « تدابیر شدیدی برای توقف ایجاد آن چه وی شبکه« ارتش های نیابتی» نامید، شد؛ ارتش هایی که نفوذشان در لبنان و سوریه و یمن و عراق به مانند الگوی «حزب الله» در حال بیشتر شدن است.

این همه رعب و وحشتی که در قلب های آمریکایی ها و اسرائیلی ها وجود دارد به شکل واضح به دلیل موفقیت پدافند هوایی سوریه در سرنگونی جنگنده«اف16» اسرائیلی ساخت آمریکا با موشک«سام5» قدیمی که از خدمت خارج شده و عمر فرضی اش نیز به پایان رسیده است، به روی سطح آمد؛ امری که بازتاب دهنده اهمیت این دستاورد نظامی است که بسیاری از عرب ها تلاش کردند که از اهمیت آن کاسته و بر قدرت اسرائیل و ادامه برتری نظامی اش تأکید کنند. اگر اسرائیل به لحاظ نظامی برتر است و در امنیت به سر می برد و این قدرت بزرگ هواپیماها ، موشک ها و کلاهک های هسته ای در زرادخانه نظامی اش دارد پس چرا این همه از ایران در محاصره آمریکا و غرب و از سوریه و حزب الله که همین الان از جنگی به مدت هفت سال خارج شدند، می ترسد؟ جنگی که آمریکایی ها و همپیمانان عرب و اروپایی شان همه ثقل مالی و نظامی شان را در آن گذاشتند.

پرسش دیگری را  نیز باید در این زمینه مطرح کرد و آن این است که چرا نتانیاهو در همین کنفرانس به قطعه هواپیمای اسرائیلی که توسط یک موشک قدیمی سوری  سرنگون شد، اشاره نکرد یا چرا حتی قطعه ای از این موشک«مبارک» که آن را دیدیم که با تمام اعتماد به نفس روی اراضی الجلیل اشغالی «سر برافراشته» به نمایش نگذاشت؟

این ترس اسرائیلی ها و آمریکایی ها که نتانیاهو آن را به شیوه دقیقی بیانش کرد زمانی که گفت که « اسرائیل به نظام ایران اجازه نمی دهد که طناب تروریسم را دور گردنش(اسرائیل) بپیچد» تأکیدی بر این است که ایران چه برخی با آن موافق باشند چه نباشند در تدوین طرح های استراتژیک تأثیرگذار و کارساز برای رویارویی با آمریکا و همپیمان استراتژیکش یعنی اسرائیل موفق شد؛ طرح هایی که تهدید به پایان سیطره آمریکا بر منطقه می کند که به مدت بیش از هفتاد سال یا بیشتر ادامه یافته است.

استراتژی ایران در ایجاد سازمان ها و گروه های مسلح و آموزش دیده به شکل عالی خلاصه می شود که دارای عقیده جنگی روشن در رویارویی با دشمن اسرائیلی هستند و اسباب قدرت عقیده ای و نظامی میدانی و آمادگی بی حد و مرز برای فداکاری دارند.

بهترین الگو حزب الله است و ژنرال مکمستر کاملا درست می گفت زمانی که گفت که حزب الله در حال تولید مثل الگوهای دیگری در عراق و سوریه و یمن هستند که به همان راه می روند که حزب الله رفته است، حزب الله بیش از 150 هزار موشک و صدها پهپاد و بیش از صد هزار مبارز دارد که هرگز عکس ها و تصاویر آنها در تلویزیون ها ظاهر نمی شود مگر پس از شهادت شان همانطور که برای «حاج عماد مغنیه» یا پسرش «جهاد» یا «مصطفی بدر الدین» رخ داد و فهرست در این زمینه طولانی است.

«سید حسن نصرالله»دبیر کل حزب الله لبنان زمانی که سه روز پیش ظاهر شد و برای هواداران و دوستدارانش به شکل مستقیم سخنرانی کرد در اوج اعتماد به نفس بود وقتی که با لبخند پهنی بر صورتش گفت که آماده نابودی سکوهای گاز و نفت اسرائیل در دریای مدیترانه در عرض فقط چند ساعت است اگر شورای دفاع ملی لبنان به وی چراغ سبز بدهد.

نتانیاهو به خوبی می داند که سید حسن نصرالله اگر حرف بزند آن را عملی می کند و انهدام ناوشکن جنگی اسرائیلی در مقابل سواحل لبنان در ماه جولای 2006 همچنان در اذهان همه به عنوان نمونه ای در زمینه قدرت برای تصمیم گیری وجود دارد؛ ویژگی ای که این روزها نادر و کمیاب است.

بیچاره نتانیاهو که از کنترل خارج شد و حالت رعب و وحشتی که در آن به سر می برد را ظاهر کرد.باید گفت که این طناب تروریسم نیست که دور گردنش پیچیده می شود بلکه این طناب مقاومت مشروع در برابر اشغالگری نتانیاهو و رژیم اسرائیل است که که دور گردنش پیچیده می شود؛ مقاومتی که آراسته به صدها هزار موشک از حجم ها و ابعاد مختلف است...و حرجی بر هواداران و همپیمانان عرب عادی سازی روابط با نتانیاهو نیست.

 

جزئیات نمایش مضحک نخست وزیر اسرائیل

به گزارش رویترز، بنیامین نتانیاهودر سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ در جدیدترین لفاظی‌ خود مدعی شد ایران بزرگترین تهدید برای جهان است.

وی در اظهاراتی مضحک مدعی شد: ایران به دنبال تسلط بر منطقه خاورمیانه و همه جهان است و به اقدامات خصمانه و تروریستی ادامه می‌دهد. ایران می‌خواهد موشک‌های بالستیکی تولید کند که به عمق اروپا و آمریکا برسد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یاوه‌گویی جدید خود گفت: ایران بزرگترین تهدید برای جهان از جمله اروپاست. زمانی که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، شاهد اقدامات خصمانه این کشور در سراسر جهان خواهیم بود. ایران بار‌ها تمایل خود را برای نابودی اسرائیل با شش میلیون جمعیت اعلام کرده است.

نتانیاهو ادعا کرد: توافقنامه هسته‌ای، دست ایران را برای «یاغی‌گری» و «جنگ‌های نیابتی» در منطقه باز کرد. ایران به دنبال بلعیدن خاورمیانه است. ایران باعث شده است اسرائیلی‌ها و عرب‌ها بیش از هر زمان دیگر به یکدیگر نزدیک شوند. ایران در سوریه به دنبال امپراتوری خود تا سواحل دریای مدیترانه است.

وی همچنین در ادامه سخنان متوهمانه  خود افزود: اسرائیل خط قرمز‌هایی در سوریه دارد و از ایجاد پایگاه نظامی دائم ایران در سوریه جلوگیری خواهد کرد. اسرائیل به ایران اجازه نخواهد داد کارخانه تسلیحاتی در سوریه احداث کند. ایران هفته گذشته با ارسال هواپیمای بدون سرنشین حاکمیت اسرائیل را نقض و امنیت آن را تهدید کرد. ما این هواپیما و پایگاه پروازی آن را منهدم کردیم و پس از شلیک به سوی هواپیما‌های ما، پدافند هوایی سوریه را هم هدف قرار دادیم.

 او در جدیدترین نمایش ضدایرانی مضحک خود قطعه‌ای از یک پهپاد، را که مدعی است متعلق به ایران است، به شرکت کنندگان در نشست امنیتی مونیخ نشان داد و گفت: این یک قطعه از هواپیمایی است که ایران ارسال کرده بود. به ایران می‌گویم به دنبال آزمودن قاطعیت اسرائیل نباشد.

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی  در ادامه مدعی شد: ما اختلافی با ملت ایران نداریم. اما با قاطعیت تلاش خواهیم کرد اقدامات خصمانه ایران را متوقف کنیم.

نتانیاهو در تهدیدی پوچ نیز گفت: اگر لازم باشد علیه خود ایران و نه فقط عوامل آن، وارد عمل خواهیم شد. باید با جرات در برابر این نظام سخن بگوییم و به این صورت می‌توانیم جهانی امن‌تر و با ثبات‌تر ایجاد کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.