داعش مسئولیت تیراندازی داغستان روسیه را برعهده گرفته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه اکسپرس انگلیس گزارش داد: داعش مسئولیت تیراندازی روز یکشنبه در «داغستان» در جنوب روسیه را که بر اثر آن پنج نفر کشته شدند، برعهده گرفت.

خبرگزاری اعماق وابسته به داعش بدون ارائه سند و مدرک گفت این حمله درشهر «کیزلیار» را اعضای این گروه انجام داده اند. این شهر حدود 50 هزار نفر جمعیت دارد.

خبرگزاری های روسیه به نقل از مقامات پزشکی این کشور در داغستان اعلام کردند روز یکشنبه مردی به سمت افرادی که در حال خروج از کلیسایی در این منطقه پس از ادای مراسم مذهبی بودند تیراندازی کرد که بر اثر آن 4 نفر در جا کشته شدند و یک نفر در بیمارستان جان خود را از دست داد و دست کم 5 نفر دیگر زخمی شدند.

4 تن از کشته شدگان زن هستند و 2 تن از 5 زخمی هم نیروی پلیس روسیه هستند.

 

Russia-shooting-920539

 

فرد مهاجم که 22 سال داشت هم به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد.

برخی از رسانه ها گزارش دادند که مهاجم دیگری هم در محل حضور داشت که به نظر می رسد همسر مهاجم مضروب بوده باشد. او از محل گریخته است اما بعدا بازداشت شده است.

تصاویری از فردی که سرش خونین است و همچنین تفنگ مهاجم در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

 

result_image_small185094

result_image_small185095

 

داغستان در سال‌ های اخیر - در کنار چچن - یکی از مراکز اصلی اعزام تروریست به جبهه‌ های نبرد داعش در میان جمهوری‌ های شوروی سابق بوده است.

داعش در سال 2015 از تاسیس یک مقر در قفقاز شمالی خبر داد. این گروه مسئولیت حملاتی را علیه پلیس در داغستان در سال های اخیر برعهده گرفته است.

داغستان حال یکی از 85 بخش فدرال فدراسیون روسیه محسوب، و تحت فرمان مسکو اداره می‌ شود.

داعش که در عراق و سوریه شکست خورده در تلاش برای نفوذ به دیگر کشورهاست.

بازگشت اتباع خارجی داعش به کشورهایشان پس از شکست آنها در سوریه و عراق چالش های امنیتی بزرگی را برای این کشورها به وجود آورده است. این عناصر که از آنها تحت عنوان «گرگ های تنها» یاد می شود، خود به طور مستقل مبادرت به طراحی و اجرای حملات تروریستی با استفاده از ابزارهای در دسترس مانند خودروها و سلاح سرد می کنند و همین مساله جلوگیری از اقدامات آنها را به معضلی بزرگ برای دستگاه های امنیتی و پلیس تبدیل کرده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.