وزارت دفاع یمن تأکید کرد که 12 نظامی اماراتی از جمله شماری افسر در جنوب شرق شهر«تعز» توسط نیروهای یمنی کشته شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، وزارت دفاع یمن اعلام کرد که نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی 12 نظامی اماراتی را کشتند.

وزارت دفاع یمن تأکید کرد که 12 نظامی اماراتی از جمله شماری افسر در جنوب شرق شهر«تعز»  توسط نیروهای یمنی کشته شدند.

این وزارتخانه تأکید کرد که چهار زره پوش نیروهای اماراتی نیز منهدم شدند.

وزارت دفاع یمن همچنین تأکید کرد که 4 خودروی نظامی نیروهای «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری یمن نیز در جنوب شرق تعز منهدم شدند.

این وزارتخانه تأکید کرد که ارتش یمن و انصار الله همچنان نیروهای اماراتی را در تعز محاصره کرده اند و نیروهای هادی تلاش می کنند محاصره آنها را بشکنند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع یمن تصریح کرد که هواپیماهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی چندین حمله هوایی انجام دادند که یکی از این حملات هوای به اشتباه نیروهای هادی را هدف قرار داد که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از آنها شد.

این در حالی است که پیش از این امارات متحده عربی اعلام کرد که یک نظامی دیگر این کشور در یمن کشته شد.

خبرگزاری رسمی امارات«وام» گزار ش داد نیروهای مسلح امارات اعلام کرد که یکی از نظامیانش در عملیات ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی علیه انصار الله در یمن کشته شد.

وام افزود که فرماندهی نیروهای مسلح امارات تأکید کرد که یکی از نظامیان این کشور که در عملیات موسوم به «بازگرداندن امید» در چارچوب ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی برای حمایت از دولت به اصطلاح قانونی یمن مشارکت داشت، کشته شد.

تا کنون ده ها نظامی اماراتی در تجاوز  نظامی این کشور به همراه عربستان و متحدان عرب آنها به یمن توسط انصار الله و ارتش یمن کشته شدند.

 

کریم پورزبید

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.