پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در راستای تحقیقات در مورد رسوایی راشاگیت؛

مدیر سابق دفتر ترامپ به اختلاس بانکی متهم شد

در ادامه تحقیقات بازپرس ویژه تحقیقات پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، مدیر سابق دفتر ترامپ با اتهامات جدیدی در خصوص فساد و اختلاس بانکی مواجه شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق اسناد دادگاهی که امروز منتشر شد، «پل مانافورت» مدیر سابق دفتر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، با اتهامات جدیدی در خصوص فساد و اختلاس بانکی از سوی «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات نوامبر 2016 آمریکا مواجه شده است.

این اتهام جدید مرتبط با املاکی است که مانافورت در منطقه «فیرفکس» در حومه شهر «واشنگتن» مالک آن است و در راس اتهاماتی مطرح می شود که در ماه اکتبر گذشته در مورد پولشویی این مقام مطرح شد.

دادستان های دفتر مولر گفته اند که مانافورت اطلاعاتی غلط در مورد یکی از سه املاک خود به بانک ارائه کرده است.

دادستان های این پرونده گفتند که این جرم نیز به رفتار مجرمانه مانافورت افزوده می شود.

به گقته آنها، «این اقدام جنایی شامل مجموعه ای از تقلب های بانکی و توطئه برای تقلب در بانک، از جمله اقدامات جنایی مربوط به وام مسکن است که طی آنها مانافورت به دنبال کسب منافع شخصی خود بوده است.»

به گفته دادستان ها، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مانافورت با ارائه اطلاعات غلط از جمله در مورد «سود خالص» توانسته وام 9 میلیون دلاری بانک پس انداز فدرال را از آن خود کند.

وکلای مانافورت بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

اتهامات قبلی علیه مانافورت مربوط به تحقیقات مولر در مورد اتهامات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 بوده است.

سه عضو تیم تبلیغاتی ترامپ از جمله پل مانافورت مدیر سابق دفتر او در مورد دروغگویی به اف بی آی در پرونده راشاگیت تفهیم اتهام شده اند.

دفتر مولر به طور جداگانه در روز جمعه 16 نهاد و فرد در روسیه را به مداخله در انتخابات متهم کرد. رابرت مولر اعلام کرد دستگاه قضایی آمریکا 13 تبعه و سه نهاد روس را به دخالت در انتخابات و روند سیاسی آمریکا متهم کرد. این 13 فرد متهم هستند که با سفر به آمریکا، خود را به جای شهروندان آمریکایی جا زده ‌اند تا در شبکه‌ های اجتماعی وجهه عمومی دونالد ترامپ را در مقابل هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی او بالا ببرند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.