سرنگونی اف16 تل آویو ضربه بزرگی به اعتبار (ادعایی) رژیم صهیونیستی وارد کرد و می تواند بعد از سال ها که این رژیم اهدافی را در سوریه هدف قرار می داد، تغییر بزرگی محسوب شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اوایل امروز شنبه پس از اینکه یک پهپاد را که مدعی شده ایرانی است، سرنگون کرده، پدافند هوایی سوریه جنگنده اف 16 آن را در شمال سرزمین های اشغالی سرنگون کرده است.

این اقدام امکان تنش های جدید تل آویو با سوریه ای را که 7 سال درگیر جنگ بوده، افزایش می دهد.

ارزیابی های اولیه نشان می دهد که جنگنده اف 16 رژیم صهیونیستی با پدافند سوریه هدف قرار گرفته است؛ با این حال به ادعای سخنگوی ارتش این رژیم، این موضوع هنوز رسما تایید نشده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که یکی از خلبانان به شدت مجروح شده است.

رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرده است در پاسخ به ساقط شدن جنگنده اش، اهدافی را در سوریه هدف قرار داده است.

به نظر می رسد این نخستین بار طی چند دهه از اوایل دهه 1980 تاکنون باشد که یک جنگنده صهیونیستی توسط یکی از دشمنانش هدف قرار می گیرد. پیشتر هم سوریه از ساقط کردن جنگنده ای خبر داده بود؛ اما رژیم صهیونیستی آن را تایید نکرده بود.

سقوط این جنگنده ضربه بزرگی به اعتبار (ادعایی) رژیم صهیونیستی وارد کرد و می تواند بعد از سال ها که این رژیم اهدافی را در سوریه هدف قرار می داد، تغییر بزرگی محسوب شود.

رژیم صهیونیستی پس از سرنگونی جنگنده اش ادعا کرد که 12 نقطه را در سوریه - از جمله 4 هدف ایرانی - را مورد حمله قرار داده است. ایران در کنار روسیه هر گونه نقشی را در ساقط کردن این جنگنده رد کرده است.

تلویزیون سوریه اعلام کرده است که ارتش سوریه در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی، آتش بار خود را به روی این رژیم گشوده است.

رژیم صهیونیستی از دیرباز در مورد خطر درگیری ها از جمله با حزب الله لبنان هشدار داده بود. 

رژیم صهیونیستی در طول جنگ در سوریه صدها حمله هوایی را در این کشور انجام داده بود و سوریه همواره گفته است که در زمان و مکان مناسب به این حملات پاسخ خواهد داد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.