جنگنده های ارتش روسیه دو روز پس از سرنگونی یک جنگنده روسی در استان ادلب مواضع گروه های مسلح را در این استان به شدت بمباران کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، ارتش سوریه امروز دوشنبه 3 روستای مهم را در استان «حماه» آزاد کرد.

یکی از فرماندهان میدانی ارتش سوریه در استان حماه گفت که ارتش سوریه سه روستای مهم را در شمال شرق حماه آزاد کرد.

این فرمانده میدانی گفت که ارتش سوریه روستاهای«بیضون»، «سفاف ابو الخیر» و «معصران» را از دست گروه تروریستی داعش آزاد کرد.

وی افزود که ارتش سوریه به عملیات نظامی خود در منطقه ادامه می دهد.

این فرمانده میدانی همچنین  تأکید کرد که ارتش سوریه به شدت با عناصر داعش که در نوار باریکی در منطقه واقع در مرزهای اداری حماه با ادلب محاصره هستند، درگیر شده است.

در همین حال، جنگنده های ارتش روسیه  دو روز پس از سرنگونی یک جنگنده روسی در استان ادلب مواضع گروه های مسلح را در این استان به شدت بمباران کردند.

برخی منابع گفتند که جنگنده های روسی مواضع گروه های مسلح را در شهرهای«کفر نبل»،«سراقب» و «معره النعمان» به شدت بمباران کردند.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که یک کاروان نظامی ارتش ترکیه متشکل از شمار زیادی تانک، زره پوش و کامیون از منطقه «کفرلوسین» وارد سوریه شد و به سمت منطقه «تله العیس» در شمال سوریه رفته است.

برخی منابع نزدیک به گروه های مسلح نیز گفتند که این کاروان  در زمان تلاش برای نزدیک شدن به تله العیس در معرض گلوله باران توپخانه ای ارتش سوریه و همپیمانانش قرار گرفت اما این خبر هنوز مورد تأیید قرار نگرفته است.

از سوی دیگر روزنامه دیلی صباح ترکیه نوشت که این کاروان ارتش ترکیه قصد دارد ششمین مرکز نظارت و کنترل را به موجب توافقنامه بین المللی برای تشکیل مناطق کاهش تنش در سوریه، ایجاد کند.

این در حالی است که هفته پیش توپخانه ارتش سوریه و همپیمانانش یک کاوران نظامی ترکیه که تلاش کرد وارد «حلب» جنوبی در نزدیکی تله العیس شود را گلوله باران کرد و این کاروان مجبور به عقب نشینی از منطقه شد.

از جهتی دیگر، ارتش ترکیه روز گذشته اعلام کرد که دو نظامی این کشور در عملیات نظامی ترکیه در منطقه «عفرین» سوریه کشته شدند و پنج نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.