نزدیک به 10 نظامی ترکیه و 20 عنصر از گروه های مسلح سوری کشته شدند و به شهر مرزی «اعزاز»سوریه منتقل شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از  خبرگزاری اسپوتنیک عربی، رئیس نمایندگی کردهای سوریه در مسکو گفت که نیروهای کرد طی درگیری های شدید با نیروهای ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری هوادار ترکیه آنها را وادار به عقب نشینی از منطه شمال سوریه کردند.

«رودی عثمان»در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که نظامیان ارتش ترکیه و عناصری از گروه های مسلح مخالف سوری تلاش کردند که با پوشش هوایی ترکیه که مواضع کردها داخل شهر «عفرین» را با موشک هدف قرار دادند، به این شهر برسند اما تلاش های آنها با شکست مواجه شد و نیروهای دموکراتیک سوریه حمله از 5 محور مختلف را ناکام گذاشتند.

عثمان افزود که نظامیان ترکیه و عناصر گروه های مسلح سوری از مواضعی که تلاش کردند به کنترل خود در بیاورند عقب نشینی کردند.

وی افزود نزدیک به 10 نظامی ترکیه و 20 عنصر از گروه های مسلح سوری کشته شدند و به شهر مرزی «اعزاز»سوریه منتقل شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، نیز اعلام کرد که نیروهای دموکراتیک سوریه دو روستای«شنکال» و «اداملی» که نیروهای ترکیه دیروز وارد آنها شدند را بازپس گرفتند.

خبرنگار المیادین در دمشق نیز گفت که دولت سوریه همچنان مخالف عملیات عفرین است و دمشق تأکید دارد که این عملیات تجاوز به سوریه است.

این خبرنگار افزود که میان یگان های حمایت مردمی کرد و رهبران سوریه از همان ابتدای تهدید ترکیه به حمله به عفرین هماهنگی وجود دارد.

برخی از منابع آگاه نیز به المیادین گفتند که یگان های حمایت مردمی کرد طی مذاکراتی که صورت گرفت با ورود ارتش سوریه به عفرین مخالفت کردند.

خبرنگار المیادین همچنین تأکید کرد که یگان های حمایت مردمی کرد مناطق عفرین را به چهار بخش تقسیم کردند که اجازه رفت و آمد میان آنها وجود ندارد.

این خبرنگار در ادامه گفت که یگان های حمایت مردمی کرد تلاش می کنند که وارد عملیات طولانی فرسایشی با ارتش ترکیه شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.