برخی رسانه ها از کشته شدن 3 شهروند ترک و زخمی شدن ده ها نفر دیگر در اثر اصابت راکت و موشک به شهر«ریحانلی» و «کیلیس» ترکیه خبر می دهند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در پی آغاز عملیات ارتش ترکیه با همکاری گروه های مسلح سوری مورد حمایت آنکارا به شهر«عفرین» در شمال سوریه، شهرهای مرزی این کشور به شدت توسط یگان های حمایت مردمی کرد و دیگر گروه های مسلح کرد مستقر در شمال سوریه، گلوله باران شد و نیز شاهد حملات موشکی بودند.

برخی رسانه ها از کشته شدن 3 شهروند ترک و زخمی شدن ده ها نفر دیگر در اثر اصابت راکت و موشک به شهر«ریحانلی» و «کیلیس» ترکیه خبر می دهند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که در اثر حمله موشکی از داخل اراضی سوریه به  شهرهای مرزی ترکیه ترکیه یک نفر کشته شدن و 32 نفر دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد که «اردال عطا» استاندار «ختای» ترکیه طی اظهاراتی اعلام کرد که در پی حملات گروه تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د از منطقه عفرین سوریه به شهرستان ریحانلی این استان، یک نفر کشته شد و 46 غیرنظامی دیگر  نیز زخمی شدند.

عطا افزود که وضعیت چهار نفر از مجروحان وخیم است.

وی با بیان اینکه این حملات توسط عناصر گروه های تروریستی «پ.ک.ک» و «پ.ی.د» از داخل خاک سوریه انجام شده است، تصریح کرد که این گروه های تروریستی با پاسخ مناسب نیروهای مسلح کشور روبرو هستند.

استاندار ختای افزود: در پنج نقطه شهر در مجموع 11 انفجار به وقوع پیوست که حدس ما این است که این انفجارها ناشی از اصابت راکت و یا موشک باشد. تیم تحقیق در محل انفجارها هستند پس از بررسی اطلاعات کامل اعلام خواهد شد.

همچنین چهار منزل مسکونی در محله‌های «اکرم چتین» و «باریش» شهر کیلیس ترکیه شب گذشته هدف گلوله‌های خمپاره که به طور متوالی از منطقه عفرین شلیک شده، قرار گرفت.

«محمت تکین‌آرسلان» استاندار کیلیس به خبرنگار آناتولی از جراحت 7 نفر در حادثه مذکور خبر داد و گفت: تمامی مجروحین در پی وقوع حادثه تحت مداوا قرار گرفتند و با خطر حیاتی مواجه نیستند.

بر اثر اصابت گلوله‌های خمپاره در برخی از واحدهای مسکونی، مغازه‌ها و خودروهای پارک شده در محل وقوع حادثه خسارات مالی به وجود آمد.

شمار زیادی نیروی پلیس و پرسنل پزشکی به محل حادثه اعزام شده اند.

 

واکنش جدید آمریکا

«هیتر نوئرت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بیانیه ای درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه موسوم به «شاخه زیتون» صورت می‌گیرد، صادر کرد.

در این بیانیه با اشاره به تماس های روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا با مولود چاووش اوغلو و سرگی لاوروف وزرای خارجه ترکیه و روسیه، آمده است: «از تحولات اخیر شمال غرب سوریه به خصوص از وضعیت غیرنظامیان که در معرض تنش رو به افزایش در این منطقه قرار دارند نگران هستیم».

نوئرت افزود: «از نگرانی های امنیتی مشروع ترکیه به عنوان یک متحد‌ در ناتو و یک شریک کلیدی در مبارزه با داعش حمایت می کنیم. در عین حال می خواهیم که ترکیه عملیات خود را از حیث جغرافیایی و زمانی محدود نگاه داشته و درباره حفظ جان غیرنظامیان دقت به خرج دهد».

«جیمز ماتیس»وزیر دفاع آمریکا نیز گفت که : ترکیه دارای نگرانی‌های مشروع امنیتی است. پیش از انجام حملات هوایی، ما را در جریان آن قرار داده بودند.

 

آزادی شهر ابوالضهور در ادلب

در همین حال، یک فرمانده میدانی سوری به المیادین گفت که ارتش سوریه شهر«ابوالضهور» در استان«ادلب» را به طور کامل آزاد کرد.

این فرمانده میدانی تأکید کرد که به زودی فرودگاه نظامی«ابوالضهور» نیز که طی روزهای اخیر توسط ارتش سوریه و همپیمانانش به طور کامل آزاد شده بود، فعالیت خود را از سر می گیرد تا به ارتش سوریه در آزادی کامل ادلب کمک کند.

«خالد الضاهر» عضو پارلمان سوریه نیز به المیادین گفت که ارتش سوریه به زودی محاصره شهروندان سوری توسط گروه های تروریستی در شهرک های«کفریا» و «فوعه» را پایان می دهد.

همچنین خبرگزاری سانا گزارش داد که در چارچوب عملیات ارتش جمهوری عربی سوریه برای نابوی آخرین تجمعات و مخفیگاه های گروه های تروریستی در حومه «حماه» یگان هایی از ارتش و نیروهای مسلح  4 روستای جدید در حومه شمالی شرقی حماه را بازپس گرفتند.

یک منبع نظامی به سانا تصریح کرد: یگان هایی از ارتش با همکاری نیروهای همپیمان به انجام عملیات خود در حومه شمالی شرقی ادامه دادند و با تروریست هایی از جبهه النصره درگیر شدند و کنترل روستاهای «حجیله و طوطح و عنیق و باجره» را به دست گرفتند.

وزارت دفاع روسیه نیز امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه و یگان های دفاع ملی پاک سازی گروه بزرگی از جبهه النصره که در بخش شرقی استان ادلب در محاصره کامل به دام افتادند را آغاز کردند.

در این بیانیه امده است که ارتش سوریه و یگان های دفاع ملی پاک سازی گروه بزرگی از عناصر جبهه النصره که تعداد آنها بیش از 1500تروریست است را در بخش شرقی استان ادلب آغاز کردند.

در بیانیه وزرات دفاع روسیه آمده است که این عناصر جبهه النصره تانک، زره پوش ، توپخانه و خمپاره انداز در اختیار دارند.

ارتش سوریه روز گذشته در ادامه عملیات نظامی خود شش کیلومتر شمال فرودگاه نظامی ابوالضهور پیشروی کرد و 24 روستا را نیز آزاد کرد.

خبرنگار المیادین نیز از ریف شمالی حماه نیز گزارش داد که ارتش سوریه و همپیمانانش به پیشروی خود در شمال شرق فرودگاه ابوالضهور ادامه می دهند.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.