به رغم تعطیلی دولت فدرال آمریکا، تحقیقات در مورد تبانی ترامپ و روسیه در انتخابات 2016 آمریکا ادامه دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه کریستین ساینس مانیتور آمریکا گزارش داد: تعطیلی دولت فدرال آمریکا تاثیری بر پرونده تحقیقات در مورد رسوایی دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا به نفع ترامپ موسوم به رسوایی «راشا گیت» نداشته است و این پرونده جریان عادی خود را سپری می کند.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا از ادامه تحقیقات درباره ارتباط «دونالد ترامپ» با روسیه خبر داد.

«رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا هم گفته است اف بی ای و تیم تحقیق ویژه وزارت دادگستری به تحقیقاتشان درباره ارتباط احتمالی تیم ترامپ و مسکو در انتخابات ادامه می‌ دهند.

مولر هم اکنون ریاست تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را بر عهده دارد و قبلا برخی افرادی را که در ستاد انتخاباتی ترامپ فعالیت داشتند، بازداشت کرده است.

این در حالی است که گزارش می شود «دویچه بانک» آلمان درباره معاملات مالی مشکوک داماد و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا تحقیق می‌ کند.

دویچه بانک درباره حساب‌ های مالی «جارد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ به علت نقل و انتقالات مالی غیرعادی وی، شرکت و همکاران تجاری او تحقیق می‌ کند.

همچنین سازمان فدرال نظارت مالی آلمان (با فین) اسناد مربوط به کوشنر را در اختیار دارد و انتظار می‌ رود آنها را برای رابرت مولر ارسال کند.

دویچه بانک سال گذشته احضاریه‌ ای از سوی مولر دریافت کرد و با روند تحقیقات همکاری داشته است. این پرونده برای هیئت رئیسه دویچه بانک که طی چند سال گذشته مقابله با فعالیت‌ های مشکوک در این بانک را در اولویت قرار داده بودند، دردسر ساز شده است. درحالی که اکثر توجه رسانه‌ ها بر «تبانی» احتمالی بین رئیس جمهور آمریکا و دولت روسیه متمرکز بوده است، گزارش‌ ها به تدریج به سمت معاملات مالی غیرقانونی احتمالی مرتبط با ترامپ و شرکتش تغییر جهت می‌ دهند.

انتشار کتاب «آتش و خشم» نوشته «مایکل وولف» بیش از پیش این موضوع را پیچیده ساخته است. در این کتاب به نقل از «استیو بنن» استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید، درباره نابسامانی‌ های مالی مرتبط با امپراطوری ترامپ علنا ابراز نگرانی شده است. وی حتی در این ارتباط از پول شویی سخن گفته است.

بنن در توافق با تیم مولر پذیرفته است که با تحقیقات وی همکاری کامل داشته باشد و به جای شهادت دادن در مقابل هیئت منصفه، به سوالات دادیار‌های فدرال آمریکا پاسخ دهد. قبلا در ماه اکتبر کیفرخواست ضد «پل مانافورد» رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ، و «ریک گیتس» معاون او، از سوی دادستان ویژه به اتهام پول شویی ارائه شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.