با به تعویق افتادن جلسه بعدی مجلس سنا برای بررسی لایحه بودجه تا صبح دوشنبه، تعطیلی دولت آمریکا دو روزه شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه هافینگتن پست در گزارشی نوشت: در پی عدم حصول توافق در مجلس سنا و تداوم بن بست کنونی، تعطیلی دولت فدرال آمریکا وارد روز دوم خود شد.

دومین روز تعطیلی دولت فدرال آمریکا در حالی است که هیچ نشانه‌ ای از توافقی که بتواند 60 رای مثبت برای ارائه بودجه به دولت در سنا را کسب کند، وجود ندارد. این بدان معناست که دومین سال ریاست جمهوری ترامپ با دولتی نیمه فعال آغاز می شود. به کارمندان دولت گفته شده تا در خانه بمانند و یا در برخی موارد، بدون هیچ حقوقی کار کنند تا زمانی که راهی برای این بن بست یافت شود.

تنها سازمان‌ ها و نهادهای خاصی مانند مراکز تامین امنیت، درمانگاه‌ ها و ادارات پست به فعالیت خود ادامه خواهند داد. ارتش، نهادهای امنیتی، ارائه دهندگان خدمات ترافیک هوایی و حمل و نقل عمومی از دیگر نهادهایی هستند که تحت تاثیر تعطیلی سازمان‌ های دولتی قرار نمی‌ گیرند.

با این حال، با توجه به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه، تعطیلی دولت فدرال از روز دوشنبه احساس خواهد شد که کارمندان نهادهای دولتی باید به سر کار برگردند.

ممکن است مشابه اتفاقی که در سال 2013 رخ داد، بار دیگر رخ دهد و 850 هزار نفر از کارکنان دولت ناگزیر به گرفتن مرخصی اجباری شوند. همچنین خدمات دولتی در موزه ها و پارک های ملی ارائه نخواهد شد و این مکان ها بسته خواهند شد.

سناتور «میچ مک‌ کانل» رهبر اکثریت جمهوری‌ خواه سنا در تلاش است تا در صورت حاصل نشدن توافق، از شیوه رای‌ گیری فنی استفاده کند.

سنا و مجلس نمایندگان تحت کنترلِ جمهوری خواهان با بحران سیاسی مواجه شده که می تواند بر انتخابات میان دوره ای این کشور در ماه نوامبر تاثیر گذارد. جمهوری خواهان کنترل کاخ سفید، مجلس سنا و مجلس نمایندگان را در اختیار دارند.

مهم‌ترین اختلاف میان جمهوری خواهان و دموکرات ها، درخواست‌ های حزب دموکرات در ارتباط با 700 هزار مهاجر بی‌ مدرک است که هنگام ورود به آمریکا کودک بودند. در زمان ریاست‌ جمهوری «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین در برنامه‌ ای (داکا) مجوز اقامت موقتی به آنها داده شد. ترامپ اخیرا گفت به این برنامه پایان می‌ دهد و از کنگره خواهان برنامه‌ ای جایگزین شده است.

این برنامه از جوانان مهاجر بدون مدرک در آمریکا حمایت می‌ کند و به آنها اجازه موقت کار و خدمات تحصیلی می‌ دهد.

جمهوری خواهان و ترامپ خواهان کسب امتیازاتی از دموکرات‌ ها در این مورد هستند اما تا کنون موفق نبوده‌ اند. دموکرات‌ ها خواهان آن هستند که این طرح دائمی شود.

آخرین بار دولت آمریکا در سال 2013 در زمان ریاست‌ جمهوری اوباما به مدت 16 روز تعطیل شد.

بررسی‌ ها نشان می‌ دهد تعطیلی 16 روزه دولت در سال 2013 باعث زیان 24 میلیارد دلاری به فعالیت‌ های اقتصادی آمریکا شد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.