ارتش سوریه و همپیمانانش توانستند که فرودگاه نظامی استراتژیک در استان ادلب در شمال سوریه را به طور کامل آزاد کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه و همپیمانانش توانستند که فرودگاه نظامی استراتژیک در استان ادلب در شمال سوریه را  به طور کامل آزاد کنند.

یگان های مهندسی ارتش سوریه در حال پاک سازی این فرودگاه مهم از مین ها و بمب هایی هستند که توسط عناصر گروه تروریستی جبهه النصره در این فرودگاه کار گذاشته شده اند.

این تلویزیون افزود که نیروهای سوری و همپیمانانش حمله خود برای آزادی کامل استان ادلب را ادامه می دهند.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که این فرودگاه توسط نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش به طور کامل ازاد شده است و نیروهای عملیات ویژه ارتش سوریه و همپیمانان گروهی بزرگ از عناصر  جبهه النصره را در ادلب محاصره کردند.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که گروه عملیات ویژه ارتش سوریه با همکاری همپیمانان خود عناصر زیادی از جبهه النصر را محاصره کردند.

 گروه عملیات ویژه ارتش سوریه به فرماندهی فرمان ژنرال «حسن سهیل» با پیشروی در طول جاده «حماه-حلب» با همکاری همپیمانان خود در منطقه «حربه القاجار» و «رسم الحرمال» به یکدیگر پیوستند و گروه بزرگی از  عناصر جبهه النصر  را محاصره کردند.

در تحولی دیگر، در اثر اصابت چهار راکت از اراضی سوریه به شهر«کلیس» در جنوب ترکیه یک نفر زخمی شد.

این در حالی است که ترکیه روز گذشته عملیات نظامی خود در اراضی سوریه علیه کردها در شهر«عفرین» را به نام عملیات« شاخه زیتون»اعلام کرد و این شهر و حومه آن را از زمین و هوا مورد حمله قرار داد.

همچنین عناصر گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه که مورد حمایت ترکیه هستند نیز به موضاع یگان های حمایت مردمی کرد در شهر عفرین حمله کردند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه ترکیه سفرای چند کشور عربی را به این وزارتخانه احضار کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که سفرای اردن، عراق، لبنان، قطر، کویت و عربستان سعودی با حضور در وزارت امور خارجه ترکیه در جریان روند عملیات شاخه زیتون قرار خواهند گرفت.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه، سداد اونال معاون وزیر امور خارجه کشور امروز سفرای اردن، عراق، لبنان، قطر، کویت و عربستان سعودی را در جریان عملیات شاخه زیتون قرار خواهد داد.

دیروز نیز سفرای آمریکا، روسیه، انگلستان، فرانسه و چین به عنوان اعضای دائم شورای امنیت و همچنین ایران با حضور در وزارت امور خارجه ترکیه در جریان عملیات شاخه زیتون در منطقه عفرین سوریه قرار گرفتند. 

از جهتی دیگر، مسکو آمریکا را مسئول تحولات خطرناک و حمله ترکیه به شهر عفرین در شمال سوریه دانست.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: پنتاگون با حمایت تسلیحاتی از گروه های مسلح تحت حمایت آمریکا در سوریه باعث آغاز عملیات ترکیه در عفرین شده است.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است:«رفتار غیرمسئولانه آمریکا در سوریه روند حل و فصل بحران این کشور را تهدید می‌کند. عامل اصلی کمک به گسترش بحران در شمال غربی سوریه، اقدامات تحریک آمیز آمریکاست».

در ادامه این بیانیه آمده است که «آمریکا با اقدامات خود باعث انزوای مناطقی که اکثر جمعیت آنها کرد هستند شده است. پنتاگون با ارسال سلاح های مدرن برای گروه‌های مسلح تحت حمایت آمریکا در سوریه اقدامات تحریک آمیزی را انجام می دهد».

 

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.