این تصمیم در بخشنامه ای آمده است که دولت برای همه دبیرستان ها، مدارس ابتدایی و کودکستان ها در منطقه «گوانگهی» در استان«گانسو» فرستاده شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، برخی رسانه های محلی چین اعلام کردند که دولت چین در یکی از مناطق مسلمان نشین در شمال غرب این کشور ورود دانش آموزان مسلمان به مساجد را طی تعطیلات زمستانه را ممنوع کرد.

روزنامه «گلوبال تایمز» در این زمینه نوشت که این تصمیم در بخشنامه ای آمده است که دولت برای همه دبیرستان ها، مدارس ابتدایی و کودکستان ها در منطقه «گوانگهی» در استان«گانسو» فرستاده شده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: در این بخشنامه دولت چین تأکید کرده است که مدارس باید به دانش آموزان دستور دهند که به مراکز دینی برای انجام فعالیت ها دینی یا به مدارس آموزش دین یا مراکز دینی تلاوت متن های دینی طی تعطیلات زمستانه رفت و آمد نکنند.

گلوبال تایمز همچنین نوشت: در این بخشنامه آمده است که همه مدارس باید در راستای تقویت فعالیت های ایدئولوژیک و سیاسی و تقویت کار تبلیغاتی به منظور ابلاغ به همه دانش آموزان و اولیای آنها فعالیت کنند.

بر اساس یک وبسایت دولتی منطقه گوانگهی 98 درصد از جمعیت 257 نفری این منطقه از دو قوم «هوی» و «دونگشیانگ» مسلمان هستند.

پیش از این نیز سازمان آموزش و پرورش در گانسو در می 2016 طی بخشنامه ای تأکید کرد که « همه فعالیت های دینی در مدارس ممنوع است» و این ممنوعیت در پی انتشار ویدیوئی از یک دختربچه در کودستان که قرآن تلاوت می کرد، صادر شد.

این اقدام جدید چین از جمله تدابیر جدید برای محدود کردن آزادی های دینی در این کشور است اگر چه قانون اساسی چین آزادی باورهای دینی را تضمین کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.