التویجری سه شنبه خطبه ای را ایراد کرد که به مذاق بخشی از ساکنان محلی به ویژه صیادهای سنتی خوش نیامد به همین دلیل آنها برای این مبلغ وهابی یک کمین نصب کردند و وی را کشتند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، برخی منابع امنیتی و پزشکی  امروز چهارشنبه گفتند که شیخ«عبدالعزیز بن عبدالمحسن التویجری»مبلغ دینی وهابی مشهور عربستان سعودی شب گذشته در شرق گینه ترور شد.

التویجری که در این عملیات کشته شد از جمله هیأت دعوت و ساخت مسجد در منطقه گینه علیا به موازات مالی و ساحل عاج بود.

این مبلغ سعودی در روستای«کانتیبالاتدرو» واقع بین «کانکان» بزرگترین شهر منطقه و شهر«کروانی» کشته شد.

یک منبع امنیتی گفت که این مبلغ مشهور در اثر اصابت دو گلوله به سینه اش و زمانی کشته شد که به همراه یکی از ساکنان محلی برای انتقال به خودرویش سوار بر یک موتورسیکلت بود.

یک منبع پزشکی نیز گفت که این «عربستانی نفس های آخر خود را در محل حادثه کشید و مالک موتورسیکلت نیز به دلیل زخم های شدید به بیمارستان منطقه ای کانکان منتقل شد.

منبع امنیتی افزود که بر اساس اطلاعات اولیه در تحقیقات انجام شده التویجری سه شنبه خطبه ای را ایراد کرد که به مذاق بخشی از ساکنان محلی به ویژه صیادهای سنتی خوش نیامد به همین دلیل آنها برای این مبلغ وهابی یک کمین نصب کردند و وی را کشتند. این منبع به توضیح بیشتری در این زمینه نداد.

بنابر این گزارش، در غرب آفریقا گروه های وهابی با الهام از خوانش عربستان از اسلام، به ویژه از دهه نود قرن گذشته در گینه حضور دارند.  پدیده وهابیت با افزایش پوشیدن نقاب در گینه همراه شده است، آن هم در کشوری که 85 درصد از جمعیت اش را مسلمانان شکل می دهند و به اسلام میانه رو مشهور شده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.