رسانه های آمریکایی همچنین تأکید کردند که نمازگزاران برای ادای احترام به این کشیش در زمان ایراد سخنرانی ایستادند و برایش کف زدند این در حالی است که صورت پنس از شرمندگی چند بار رنگ به رنگ شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه گاردین، یک کشیش آمریکایی در سخنرانی اش در حضور «دونالد ترامپ»رئیس جمهور آمریکا و «مایک پنس» معاون رئیس جمهور از سخنان توهین آمیز ترامپ علیه مهاجران خارجی به شدت انتقاد کرد.

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که «موریس واتسون» کشیش آمریکایی در سخنرانی شنبه گذشته در کلیسایی در ایالت مریلند توصیف برخی کشورهای صادر کننده مهاجر به «چاه مستراح»را «شنیع و غیرانسانی» توصیف کرد و تأکید کرد که هر کسی این عبارت را به کار برده دچار اشتباهی شده است و باید مجبورش کرد که مسئولیت آن را به عهده بگیرد.

این کشیش آمریکایی افزود: «خداوند او را برای محکومیت سخنان ترامپ سوق داده است».

وی اشاره کرد که شماری از نمازگزاران در کلیسا آفریقایی تبار هستند.

رسانه های آمریکایی همچنین تأکید کردند که نمازگزاران برای ادای احترام به این کشیش در زمان ایراد سخنرانی ایستادند و برایش کف زدند این در حالی است که صورت پنس از شرمندگی چند بار رنگ به رنگ شد.

طی روزهای گذشته رسانه‌های ایالات متحده آمریکا از اشاره توهین‌آمیز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور به مهاجران برخی کشورها خبر دادند.این توهین ترامپ دومین توهین رئیس جمهور آمریکا به برخی کشورهایی است که به آمریکا مهاجر صادر می کنند.

 ترامپ روز پنج‌شنبه در ادامه سیاست‌های ضدمهاجرتی خود در یک نشست رسمی در کاخ سفید با اشاره به ورود مهاجران از کشورهایی چون السالوادور، هائیتی و برخی کشورهای آفریقایی گفت: «چرا ما این مردم را از کشورهایی که سوراخ مستراح هستند به اینجا راه می‌دهیم؟»

وی در همان نشست در واکنش به سخنان سناتور دموکرات «ریچارد دوربین» که در دفاع از مهاجرپذیری صحبت کرد، گفت که آمریکا باید در پی اعطای اقامت به مهاجران از کشورهایی مثل نروژ باشد.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه در کاخ با ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ دیدار کرده بود.

اگر چه برخی نمایندگان دموکرات و حتی جمهوری‌خواه کنگره آمریکا به این سخنان توهین‌آمیز دونالد ترامپ واکنش نشان دادند، اما کاخ سفید بدون تکذیب این خبر در بیانیه‌ای تنها از سیاستمداران «مدافع کشورهای خارجی» انتقاد کرد. برخی تحلیل‌گران آمریکایی می‌گویند این بیانیه تلویحا سخنان جنجالی رئیس جمهوری را تأئید کرده است.

در بیانیه کاخ سفید همچنین با تأکید بر این که آقای ترامپ برای منافع مردم آمریکا می‌جنگد، آمده است: «آقای ترامپ در پی اصلاح قوانین مهاجرتی آمریکاست تا این کشور پذیرای مهاجرانی باشد که به رشد اقتصای آمریکا کمک می‌کنند.»

پیش از این نیز نیویورک تایمز به نقل از رئیس جمهوری آمریکا نوشته بود که شهروندان هائیتی و نیجریه مبتلا به ایدز هستند و نباید به آمریکا بیایند.

 

واکنش سازمان ملل و اتحادیه آفریقا

سازمان ملل متحد به انتشار سخنان توهین‌آمیز رئیس جمهوری آمریکا که ظاهرا هائیتی، السالوادور و چند کشور آفریقایی از جمله نیجریه را هدف قرار داده بود، واکنش نشان داد.

یک سخنگوی این سازمان روز جمعه با «تکان‌دهنده» خواندن صحبت‌های دونالد ترامپ در نشست رسمی کاخ سفید «نژادپرستانه» و «شرم‌آور» خواند.

دفتر نمایندگی اتحادیه آفریقا در واشنگتن نیز اعلام کرد که کشورهای عضو این اتحادیه خواهان عذرخواهی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده نسبت به اظهارات «توهین آمیز و نژادپرستانه» وی است.

این بیانیه ضمن ابراز ناامیدی، شوک و عصبانیت از رفتار رئیس جمهوری آمریکا از وی خواست تا «تمام آفریقایی تباران جهان» عذرخواهی کند.

دفتر نمایندگی اتحادیه آفریقا (شامل ۵۵ کشور آفریقایی) در واشنگتن اعلام کرد: «دفتر نمایندگی اتحادیه آفریقا این اظهارات را به شدت محکوم می‌کند و خواستار عذرخواهی آمریکا از مردم آفریقا و تمام آفریقایی‌تباران جهان است.»

این بیانیه که در واکنش به «سوراخ مستراح» خواندن تعدادی از کشورهای آفریقایی از سوی دونالد ترامپ صادر شده است، با تاکید بر اینکه «دولت کنونی آمریکا نسبت به کشورهای آفریقایی برداشتی اشتباه دارد» گفت که گفتگوی میان کشورهای آفریقایی و ایالات متحده ضروری است.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.