بسیاری از کسانی که چشمان خود را به روی حقایق بسته اند، تلاش می کنند از ادامه تحقیقات پرونده موسوم به راشا گیت جلوگیری کنند اما باید اجازه داد تحقیقات تا پایان پیش رود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری بلومبرگ در سرمقاله خود نوشت: تحقیقات رابرت مولر در مورد دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 به نفع کاخ سفید در معرض حمله رو به رشد پارتیزان هایی قرار گرفته که چشمان خود  را به روی حقایق بسته اند.

حمله این افراد به سه دسته اصلی تقسیم می شود. دو مورد اول خسارات آنها به راحتی قابل جبران است اما سومین حمله آنها ضربه می زند اما نابودی که آنها انتظارش را دارند به دنبال ندارد.

زمانی که «جورج دبلیو بوش» رئیس جمهورسابق در سال 2001 مولر را به عنوان رئیس اف بی آی انتخاب کرد، مجلس سنا او را با رای موافق تایید کرد. پس از 10 سال خدمت، «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین هم دو سال حکم تمدید خدمت او را صادر کرد و سنا مجددا از آن حمایت کرد. افراد کمی در واشنگتن که در بالاترین سطح دولت خدمت می کنند، می توانند شهرت مولر را برای صداقت و استقلال داشته باشند.

با این حال، منتقدان کورکورانه مولر را متهم کرده اند که به نحوی با روابط طولانی مدت خود با «جیمز کامی» معاون سابق خود و رئیس سابق اف بی آی که استارت تحقیقات روسیه را زد، وجهه خود را مخدوش کرده است.

جمهوری خواهان طی دو سال گذشته روابطی مبتنی بر پایه «عشق و نفرت» با کامی داشتند؛ این در حالی است که هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد مولر تحت تاثیر هرکسی بوده باشد.

منتقدان همچنین ادعا می کنند که تیم مولر شواهدی را مبنی بر اینکه روسیه بر انتخابات 2016 آمریکا تاثیر گذاشته، نیافته و در نتیجه تحقیقات باید متوقف شود. آنها اغلب به اتهام «پل مانافورت» رئیس سابق ستاد ترامپ اشاره می کنند، که اتهاماتش مربوط به فعالیت های تبلیغاتی او نیست، بلکه بابت کاری است که او برای دولت طرفدار روسیه در اوکراین انجام داده است.

اما مولر قصد دارد نه تنها دخالت روسیه، بلکه «هر چیزی که ممکن است مربوط یا ناشی از تحقیق باشد، را بررسی کند.» اقدامات مانافورت قطعا بررسی می شود، همانطور که دروغ های دو مقام ستاد سابق ترامپ (که هر دو آنها قبلا اعتراف کرده اند) در مورد تماس آنها با روسیه بررسی خواهد شد. کنگره نمی تواند اجازه دهد کاخ سفید مانع این کار شود.

مولر گروهی از کارشناسان و وکلای با تجربه های فراوان در مورد پرونده های پیچیده و برجسته را جمع آوری کرده است. اما متاسفانه آنچه در رابطه با روابط سیاسی تیم شناخته می شود، عمدتا به صورت یکجانبه نتیجه گیری می شود.

در نهایت منتقدان نتیجه می گیرند که این تحقیقات عادلانه نیست. اما این اغراق است. وکلا دارای عقاید سیاسی هستند، اما در زمان بررسی پرونده های قضایی، به طور منظم وابستگی های حزبی را کنار می گذارند.

در چنین محیط پر مخاطره ای تقریبا غیرممکن است که هر تیم تحقیقاتی از بروز اتهام تبعیض اجتناب کند - هرچند موضع گیری ترامپ علیه اف بی آی به توانایی این نهاد برای مدیریت پرونده آسیب می زند و مانع اجرای عدالت می شود.

اینکه تحقیقات مولر در نهایت به کجا می رسد، غیر قابل پیش بینی است. اما او و تیمش باید مجاز باشند تا بدون اینکه طاعون پارتیزانی کنونی آنها را ببلعد، کار خود را به پایان برسانند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.