امارات اعلام کرد که جنگنده های قطر امروز یک هواپیمای غیرنظامی دیگر را طی فرودش در فرودگاه منامه رهگیری کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از اسکای نیوز عربی، سازمان هواپیمایی غیرنظامی امارات اعلام کرد که جنگنده های قطر برای دومین بار طی امروز هواپیماهای غیرنظامی اماراتی را رهگیری کردند.

سازمان هواپیمایی غیرنظامیامارات اعلام کرد که جنگنده های قطر امروز یک هواپیمای غیرنظامی دیگر را طی فرودش در فرودگاه منامه رهگیری کردند.

چند ساعت پیش و برای نخستین بار  خبرگزاری رسمی امارات(وام) گزارش داد که سازمان هواپیمایی غیرنظامی امارات اعلام کرد که امروز دوشنبه جنگنده های قطری یک هواپیمای غیرنظامی اماراتی را طی پرواز معمولی اش به سمت منامه رهگیری کردند.

این سازمان تأکید کرد که هواپیمای غیرنظامی امارات در حال انجام پرواز معمولی خود بر اساس برنامه و مسیر مشخص خود بر اساس همه توافقنامه ها و مجوزهای لازم و متعارف به لحاظ بین المللی بود.

سازمان هواپیمایی غیرنظامی امارات در ادامه تأکید کرد که رهگیری هواپیمای اماراتی توسط قطر «تهدیدی آشکار و خطرناک برای سلامت پروازهای غیرنظامی است و نیز نقض آشکار قوانین و توافقنامه های بین المللی است»

در همین حال، یک مسئول در وزارت خارجه قطر رهگیری هواپیمای اماراتی توسط جنگنده های قطری را تکذیب کرد.

در نخستین واکنش به این اقدام قطر، بحرین آن را محکوم کرد.

طی روزهای اخیر قطر دو بار نسبت به نقض حریم هوایی اش توسط جنگنده های اماراتی اعتراض کرده بود. 

بنابر این گزارش، از ماه ژوئن گذشت کشورهای عربستان، امارات،بحرین و مصر قطر را تحریم کرده و این کشور را به محاصره زمینی،هوایی و دریایی درآوردند.دوحه بارها به این محاصره اعتراض کرده است و آن را نقض قوانین بین المللی دانسته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.